Dag 6

7 juni 2016 - Pfunds, Oostenrijk

Dinsdag 7 juni 2016 Klosterle - Pfunds 70km

Na een goede nachtrust en een goed ontbijt vol enthousiasme naar de Albergpas gereden. Nog even wat proviand ingeslagen, want het beloofde na gisteren weer een zware dag te worden
Bij het zien van de pas kreeg ik het wel even benauwd, dus niet zeuren en naar boven met die handel. Bij de eerste kilometer leek het wel of je tegen een muur op fietste.
Dat heb ik nog een tijdje volgehouden, echter ik begreep dat dit op termijn geen haalbare kaart was. Op de een of andere manier heb ik geen spiermassa meer om 17 kg naar boven te zeulen.
Je hebt het dan wel klimpercentages van, ja daar is tie weer, van 10%
Na uren ploeteren kwam ik bij een bushalte midden op de pas, waar twee chauffeurs stonden te praten. Ik mengde mij in het gesprek en gaande weg kreeg ik lumineus idee.
Ik vroeg namelijk aan 1 van de chauffeurs of hij mij niet even in St. Anton am Alberg kon afzetten. Waarop de chauffeur zei, ik ben op dit moment op weg naar mijn huis in Landeck, dus bij hoge uitzondering kan ik je wel even brengen.
Onderweg kan ik wel even stoppen om wat foto,s maken. Dus 2x gestopt om wat mooie foto,s. Helaas op het hoogste punt bij St. Christoph mijzelf vergeten op de foto te zetten.
Na St. Anton daal je naar Landeck en volgens het boekje is dit een lichte etappe.
Na Landeck fietst je langs de woeste Inn en gaat het weer behoorlijk omhoog.
De benen wildenniet zo, waarschijnlijk omdat het rond de 30 graden was en ik eigenlijk teveel bagage bij heb.
Het licht ging schijnen toen een Oostenrijkse mountainbiker mij voorbij kwam scheuren met een rugzakje .
Hij riep in het voorbij" respect, mit zo viel gepack" ( voor de liefhebbers een a met umlaut)
Toen dacht ik ik ben eigenlijk hartstikke gek om al die campingspullen mee te nemen, dus in Pfunds gestopt en gevraagd naar een expediteur. Om een lang verhaal kort te maken, mijn campingspullen zijn onderweg naar Via Verdi. Dat scheelt toch weer 7 kg.
Dus denken jullie in de Via Verdi niet dat ik het loodje heb gelegd als mijn campingspullen worden afgeleverd.
Ik overnacht nu in Hotel Traube in Pfunds.
Deze keer ga ik overnachten en eten op rekening van mijn lieve vrouw. Die heel wat met mij te stellen heeft.
Morgen is de Reschenpas aan de beurt en hoop s avonds in Italië te arriveren.
Foto's en een paar video's stuur ik straks. Ik ga eerst even eten!

1. Carry en Joop:
    7 juni 2016
    Juiste beslissing Bert! Waarom zou je het moeilijker maken dan het al is?
    un sacco di forza e ora di godere in Italia!!!
  2. Jan en marianne:
    7 juni 2016
    Klasse Bert , wie niet sterk is moet slim zijn. Veel succes in Nauders en de niet al te zware Reschenpas. Vergeet niet een foto te maken van de kerk midden in het meer, dan zit je in ieder geval alvast in Italië .
  3. Thea Braat:
    7 juni 2016
    Wat leuk dat je nu fietst door het gebied waar wij vroeger met de kinderen op wintersport gingen! Je zult daar je kampeerspullen vast niet missen want haast ieder huis heeft Zimmer mit Frühstück. Laat je verwennen!
  4. Jos Berlijn:
    7 juni 2016
    Leuk en een goede keuze Bert. Zo beleef je nog eens iets. Lang geleden heb ik hetzelfde gedaan in Nieuw Zeeland. Voor een hoge berg wachten op een pick-up truck en dan met fiets en al in de truck en bovenaan of aan de andere kant van de berg weer verder op de fiets. Op die manier hele leuke contacten met de "locals" gemaakt. Succes morgen. Gr., Jos
  5. Paul leistra:
    7 juni 2016
    Ik ken het traject, Bert. Respect voor je poging en wijs om af te kunnen wijken van je oorspronkelijk plan. Zo ken ik je ook op de golfbaan. Succes gewenst vanuit Schotland
  6. Jan en marijke:
    7 juni 2016
    Wij lezen je verhalen met veel plezier,er gebeurt altijd wel wat. Wat een ongelooflijke trip, het lijkt wel een spannend jongensboek.Prima beslissing voor wat betreft de beklimming berg en de bagage.Via contact met Ellie hadden we dit al gehoord.Wij blijven je volgen en op naar Rome,ook mooi !! Jan en Marijke
  7. Martin:
    7 juni 2016
    Plan B ingeschakeld. Bij onverwachtse moeilijkheden moet je snel schakelen. Juiste beslissing genomen. Het doel is Rome en niet "kapot" op een klim. Succes.
  8. Jan Bunnik:
    7 juni 2016
    Wat aardig van die chauffeur, dat zie ik ze bij de HTM nog niet nadoen. Verstandig Bert, spaar jezelf een beetje. Ciao!!
  9. Heleen Campagne:
    7 juni 2016
    Goede beslissing om die tent terug te sturen. Je verdient een goed bed om in te slapen en een goede maaltijd in een restaurant!
    Het is fantastisch wat je allemaal presteert!
    ik vind het erg leuk om deze reis zo te volgen.
    Veel sterkte met wat nog gaat komen. Groetjes, Heleen
  10. Frans:
    8 juni 2016
    Wat een uitstekend coursemanagement! Niet verzaken, maar wel naar bevind van zaken handelen. Je houd je koppie erbij en zo ook je benen.
    Ik kijk elke dag weer uit naar je verhaal. Heerlijk om te lezen en mee te leven.
  11. Jan Berkelmans:
    8 juni 2016
    Dat eerdere idee van ons om een kleine motor in te bouwen in het frame van je fiets,
    zoals de Belgische Femke van den Driesche bij het WK Veldrijden heeft gedaan, is wellicht
    een optie, die hopelijk binnenkort wat betaalbaarder wordt. Fiets je zomaar met 2 vingers in de neus elke berg over. Voor nu heb je terecht gekozen voor een andere oplossing. En morgen (eigenlijk al vandaag) wens ik je una giornata particolare in Italië.
  12. Abri Van Es:
    8 juni 2016
    Het blijft improviseren en aanpassen,dus wijs om wat bagage te lozen.Maak het niet te moeilijk en geniet zo veel mogelijk.
    yvonne en Abri
  13. Wilma en Wim:
    8 juni 2016
    Wat een respect Bert. Met veel bewondering lezen we je verhalen en kijken telkens uit naar de volgende
    Petje af en denk aan je jezelf en het thuisfront.
    Rij voorzichtig en geniet.
    ps mooi foto's
  14. Thea Voermans:
    9 juni 2016
    Deze etappe heb je mooi volbracht met slimheid en een wijs besluit. Maar ook zonder camping bagage en met die temperatuur is het toch nog steeds een geweldige prestatie.