Dag 5

6 juni 2016 - Klösterle, Oostenrijk

Maandag 6 juni 2016 Lustenau - Klosterle 77 km

Gisteravond heerlijk gegeten in het Gasthof, met dank aan Marlolein.
Salade vooraf en een Gordon Bleu besprenkeld met wat glazen Riesling.
Vanochtend weer weer vroeg uit de veren zodat ik om 6.45 u aan het uitgebreide ontbijtbuffet zat. Toen ik nog even wat ging opscheppen, zag ik vanuit mijn ooghoek dat de hoofdbloembak mijn stoel van de kruimels werd ontdaan. Wat dat betreft is het niet anders dan thuis.
Na een hartelijk afscheid, de route weer opgepakt naar Bludenz. Onderweg kwam ik ook nog iemand tegen die bij de Vakantiefietser werkt in Amsterdam. Ik zag hem in verte rijden, echter ik kon hem niet inhalen. Uiteindelijk bleek dat hij een elektrische had.
We komen elkaar nog wel tegen op weg naar Rome denk ik.
Vanaf Bludenz is dit 1 van de zwaarste etappes van de hele route, maar ook de meest indrukwekkende.
Na Bludenz gaat de route door het smalle Klosterdal dieper de bergen in.
Vandaag ben ik geklommen van 600 meter naar 1100 meter. Morgen klimmen naar 1793 meter het hoogste punt van de hele route.
Vanaf Bludenz tot Klosterle alleen maar geklommen en behoorlijk moeten afzien.
Het was vandaag uitstekend weer met temperaturen van rond de 27gr.
Om de autowegen te vermijden wordt de route omgeleid door bossen met onverharde fietspaden. Eigenlijk voelt je fiets aan als een mountainbike met bagage.
Ik zit nu een paar kilometer van de Albergpas en durfde het risico niet te nemen om rond 15.30u nog eens uren te gaan klimmen. Ik ben tenslotte al bezig vanaf 7.30u vanochtend.
Dus bij binnenkomst in Klosterle direct naar camping gereden, helaas die was gesloten.
Even in het boekje van Reitsma gekeken en wat schetste mijn verbazing, ja
inderdaad : Hotel Adele, de favoriete zangeres van Simone.
Ik werd alleraardigst ontvangen door een oudere Oostenrijkse dame en bood mij de bovenverdieping aan met slaapkamer, keuken en terras.
Bij de vraag waar ik kon eten, moest zij helaas melden dat alle restaurants op Maandag gesloten zijn. Dus komt de keuken goed van pas. Net nog even wat boodschappen gedaan bij de Spar, dus dat wordt "Spaghetti a la less is more " met toevoeging van champignons.
Ook nog even een fles witte wijn aangeschaft, dus dat wordt een avondje televisie kijken.
Er is hier werkelijk niets te beleven.
Tot morgen

1. Els van der Lek:
    6 juni 2016
    Bertje allemaal prachtig, Van zoon geleerd hoe ik jou moet beantwoorden,. knap van mij. Doe voorzichtig met de oude botten. Bij terugkomst krijg je een bus Perskindol van mij. Goed voor de spieren. Heel veel succes!!
    Els
  2. Jos Berlijn:
    6 juni 2016
    Mooi verhaal Bert. Morgen flink afzien zo te horen. En hopelijk in Italie andere dames voor de catering. gr., Jos
  3. Jan Bunnik:
    6 juni 2016
    Hallo Bert, je kunt zo inspringen bij 3 op reis. Als je niet beter wist tenminste, wat een spannende route met telkens bijzondere ontmoetingen. Na deze reis voorlopig geen spaghetti en pizza vermoeden wij zo!! Het weer gaat de goede kant op en met jouw zonnige karakter kan er weinig meer misgaan. Ciao
  4. Ed Verschoor:
    Hoi Bert,
    dat klimmen gaat je goed af, petje af!
    Jij hebt mij weer enthousiast gemaakt om te gaan fietsen, daarom heb ik gelijk een nieuwe fiets gekocht.
    Het is een Bianchi Camaleonte geworden.
    Ik blijf je volgen, veel plezier!

Ed Verschoor
  5. Peter:
    6 juni 2016
    Bert wat maak jevtoch allemaal leuke dingen mee. Al hoewel ik Elly geen hoofdbloembak zou durven noemen zijn je belevenissen leuk om te lezen. Veel sterkte morgen en hopelijk droog maar niet zo warm. Succes gewenst uit een zeer zonnig Oosterbeek.
  6. Martin:
    6 juni 2016
    Klimmem, klimmen, klimmen en nogeens klimmen. Waar haal je de moed vandaan om het lichaam zo te treisteren. Wanneer begin je aan de lange afdaling richting Rome? Ik vind wel prachtig om je belevenissen te volgen en krijg er ook een idee bij hoe het je vergaat. Pas wel goed op in de afdelingen, je weet hoe het je kan vergaan daarin.
  7. Manon, Guido, Bram, Oli4 en Kiki:
    Hartstikke goed Bert!
    Succes morgen met de klim naar het dak van je route!
    Gr. Guido
  8. Piet Roling:
    7 juni 2016
    zo klimgeit, een fiets met een afgetraind lichaam over de bergen is één
    maar met het gewicht van je bagage erbij is het een ander verhaal.
    Veel succes naar de hoogste bergetappe. Je kan het!!