Dag 4

5 juni 2016 - Lustenau, Oostenrijk

Zondag 5 juni 2016 Mammern ( Zwitserland ) - Lustenau ( Oostenrijk) 87 km

Allereerst moet ik even een correctie maken over mijn informatie over de Bodensee.
Ik kampeerde gisteren aan de Untersee en niet aan de Bodensee. De Bodensee begint bij Konstanz.
Zo dat is even recht gezet voor de liefhebbers!
Gisteravond vroeg naar bed gegaan, dus was ik om half zes klaar wakker. In een tent is het nu niet de uitgelezen mogelijkheid om eens rustig uit te dutten. Ten eerste als je wakker wordt voelt je lichaam als een plank en na wat rugoefeningen komt er weer wat beweging in. Pas op de fiets voelt alles weer vertrouwd en ben je weer blij dat je kunt fietsen.
Van mijn chiropractor zakjes magnesium poeder meegekregen, die 6x sterker zijn dan normaal. Is goed voor stress en de spieren. Volgens mij helpt dat wel, want mijn conditie was vandaag prima.
Vanochtend na een kort ontbijtje met kwark en muesli om 7.30u vertrokken richting Lustenau in Oostenrijk.
Van 9.00u tot 11.00u behoorlijk geregend. Hierna bewolkt en droog, dus kon ik weer al mijn regenkleding uittrekken. De route gaat bijna in zijn geheel langs de Untersee (!) en Bodensee. Een zeer toeristische route, waar je elke 500meter wel iets kan eten of drinken.
In Konstanz heb ik een paar aardige dames ontmoet, die mij op het goede weg wilde zetten omdat er een grote vlooienmarkt werd gehouden. Dus 1 dame voorop en de andere dame achter, hebben mij zo de stad uitgeloodst.
In Romanshorn aan de haven koffie met een broodje genomen. Aangezien ik mijn pincode niet meer wist, kon ik alleen met creditcard betalen echter dat mocht ik niet omdat ik maar 12,50 euro had besteed. Aangezien ik geen Zw.frs en Euro's in mijn portemonnee had tocht maar bij uitzondering (haha) met credit card kunnen betalen

Via Rheineck naar Lustenau doorgestoken, bij het binnenrijden in Lustenau was ik het zat na 8 uur op de fiets. Dus heb ik mijzelf verwend met een hotel.
Ik zit nu Gasthof zum Kronele ( http://www.kroenele.com)
Alle dames in de bediening lopen in hier in Oostenrijkse kleding( dirndl).
Er is 1 hoofd bloembak, die zit achter de receptie, de rest zijn bloembakjes.
Ik kan uit mijn hotelraam al de voorlopers van de Alpen zien. Morgen fiets ik naar Bludenz en probeer gelijk de Arlbergpas te bedwingen, dan heb ik dat maar gehad.
Hangt een beetje af hoe mij voel en van het weer, anders overnacht ik in buurt van Bludenz.
Morgen zit ik op Pelgrimsroute en zet dan mijn Garmin aan ter ondersteuning.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carry en Joop:
    5 juni 2016
    Fantastisch Bert. Het gaat nu de goede kant uit. Hou je taai!
    Joop en Carry
  2. Abri Van Es:
    5 juni 2016
    Het gaat dus aardig goed zo,nog geen bergjes.?
    Veel sterkte en trappen maar
    Yvonne en Abri
  3. Jan en marianne:
    5 juni 2016
    Goed om te horen, dat je charme je nog steeds van pas komt.Het moet nu maar eens over zijn met die regen. Veel succes in de Alpen. Leuk. !!!!!
  4. Leonie:
    6 juni 2016
    Hi there Bert, het klinkt goed, volgens mij heb je de "swing" te pakken....hoop dat El je pincode ook weet!
    Groetjes en keep On going,
    Leonie
  5. Martin:
    6 juni 2016
    Je komt al aardig in een flow toestand. Vasthouden en sterkte in de bergen.