Dag 3

4 juni 2016 - Mammern, Zwitserland

Zaterdag 4 juni 2016 Waldshut - Mammern 80 km

Gisteravond heb een deel van het sponsorgeld van mijn schoonmoeder gebruikt voor een heerlijke schnitzel met frites en een paar glazen witte wijn.
Waarschijnlijk kan ik nog wel een keer ma!
Vanochtend werd ik rond 5.30u wakker van het getik van de regen op mijn tent. Toen het droog werd rond 6.30u heb ik gelijk de boel afgebroken en alles naar de wasruimte gebracht om daar om mijn gemak in te pakken en te ontbijten. Nadat ik mijn bestelde broodjes rond 8 u had opgehaald ben ik direct vertrokken.
Vandaag vanaf Schaffhausen behoorlijk kunnen oefenen met klimmen. Weliswaar niet heel erg hoog allemaal (4%), maar toch was het weer wennen om die oude vioolsnaren te laten wennen.
Je merkt wel dat je rond de 17 kg meezeult, soms heb ik het gevoel dat er een dood paard aan mijn fiets aan het trekken is.
Vandaag weer een schitterende route langs de Rijn, door de bossen en mooie dorpen, zoals : Kadelburg, Rheinheim Kussaberg, Hohentengen, Altenburg en natuurlijk Schaffhausen.
Het grappige is dat je de hele dag door Schwitserland en Duitsland fietst. De ene keer ben je in Duitsland en de andere keer weer in Schwitserland. Dat gaat de hele dag zo door.
Hoogtepunt van de dag was toch Schaffhausen. De watervallen zijn echt een bezichtiging waard. Dus als jullie een keer in de buurt zijn,  ga dan even langs.
Na Schaffhausen ben ik aan de Zwitserse kant van de Rijn gaan fietsen, zodat ik deze keer een camping heb gevonden aan de Bodensee.
Vandaag veel fietsers tegen gekomen, zij doen meestal korte rondreizen.
Ik ben ook nog niet op de pelgrimsroute naar Rome, die pik ik op in Feldkirch.
Op 100 km van waar ik nu zit.
Zit nu een pasta te eten in het restaurant die bij de camping hoort. Kijk zo van het terras op de Bodensee.
Trouwens ik ben tot nu toe de enige die op de camping staat, wel de mooiste plek aan de rand van het meer.

1. Frans:
    4 juni 2016
    Leuk al die foto's Bert. Gaat goed met die Fuji camera zo te zien.
  2. Peter:
    5 juni 2016
    Bert wat moedig om deze reis te doen. Wij hebben op de veluwe gefietst en weten dus wat valsplat betekend. Wij wensen je veel succes en minder regen.