Dag 11

12 juni 2016 - Montagnana, Italië

Dag 11 Zondag 12 juni 2016 Verona - Montagnana 68km
Gisteren in een leuk restaurantje gegeten waar ook veel Italiaanse families komen.Nog even de stad door gewandeld. Wat mij opvalt is dat er zeer veel historie te bewonderen valt, echter dat het allemaal ook een armoedige indruk maakt. Het Italië vanaf Verona is een heel ander Italië dan ik tot aan Trento tegenkwam.
Ik besefte dat,  toen ik uit Verona vertrok en de Po vlakte in fietste.
Het vlakke boerenland geven je de indruk in Nederland terug te zijn. Maar afgezien van het vlakke land is alles Italiaans: het eten, de mensen en het weer, alhoewel dat vandaag weer behoorlijk van slag was.
Om 10 uur begon het te regenen en te onweren, dus snel een schuilplaats gevonden bij self service benzinestation. De selfservice betrof alleen brandstof voor auto's, echter niet voor mensen. Na 1 1/2 uur toch maar besloten om ingepakt in regenkleding de reis voor te zetten. Na een uur in de stromende regen begon het gelukkig op te klaren.
Vandaag zou ik volgens planning een rustdag moeten nemen in Verona, echter ik had niet zo'n zin om in mijn eentje rond te zeulen met de massa toeristen.
Gisteren liep ik een half uur mee in groep Zuid Koreanen met een mevrouw voorop die een konijn op een stok had gespietst, iedereen liep al fotograferend achter haar aan. Iedereen had het zo druk met fotograferen, dat ze niets eens in de hadden dat ik meeliep. Ik lijk toch echt niet op een Zuid Koreaan.
Uiteindelijk kwam ik na uren fietsen door het vlakke land van de Po in Montagnana aan.
Een enorme verrassingHet rustige stadje wordt geheel omsloten door een indrukwekkende middeleeuwse stadsmuur met 24 torens en 4 stadspoorten.
Montagnana is ook beroemd om zijn ham ( prosciutto )
Tegenover de stadsmuur ben in het Hostel Ostello Citta Murata belandt.
 Ik heb daar een privekamer, terwijl de kampeerders in de tuin van het Hostel mogen staan. De meeste de gasten komen grotendeels uit Nederland, die allemaal naar Rome fietsen.
Er zijn hier genoeg restaurants, dus Frans en Renee een stevige maaltijd zal zeker lukken

1. Jan Berkelmans:
    12 juni 2016
    Het begint steeds meer op een culinaire trip te lijken. Nadat je jezelf ontdaan hebt van overtollige ballast (ik vreesde zelfs even, dat als je zo doorging, je in adamskostuum aan zou komen in Rome!) hoor ik vooral veel over het heerlijke eten en drinken in Italië. Waar blijft de informatie over het heldhaftige afzien, het terugschakelen naar een kleinere versnelling en het snot voor de ogen bij het bedwingen van een helling? Allee Bert, gij kunt ons toch niet laten geloven dat het zomaar een gezellig toertochtje is, met af en toe wat regen? Het thuisfront wil drama en hectiek vernemen van uw tocht! Awel zunne, wij zijn in spannende afwachting!
  2. Paul leistra:
    12 juni 2016
    Toch heb je in de verte wel iets weg van die Noord Koreaanse leider. Als je goed kijkt, tenminste.
  3. Jan Bunnik:
    12 juni 2016
    Mooi dat kaarsje voor Simone en wederom een mooi verhaal Bert en een immer respect afdwingende etappe. Wij doen het je niet na! Ciao
  4. Wilma en Wim:
    13 juni 2016
    We leven en genieten met je mee.
    We hopen voor je dat de weersberichten die wij hier volgen niet uitkomen.
    Bert geniet van de leuke kleine plaatsjes die je ongetwijfeld nog zult tegenkomen