Dag 10

11 juni 2016 - Verona, Italië

Dag 10 Zaterdag 11 juni 2016 Ala - Verona 60 km

Gisteravond in 1 van de weinige restaurants van het dorp gegeten. Een enorm Italiaans restaurant waar voor mijn gevoel het hele dorp kwam eten. Tientallen families met kinderen, oma's, opa's die werden bediend 6 serveersters. Veel herrie maar wel gezellig.
Op het terras bij de B&B had men zich al geïnstalleerd voor de voetbalwedstrijd met een bescheiden barretje, waar ik nog een prosecco heb genomen.
Deze keer wat later naar bed gegaan, omdat ik de laatste dagen rond 17.00 uur wakker werd.
Vanochtend in een 150 jaar oude ontbijtzaal, die ook als discotheek wordt gebruikt, mijn ontbijt genomen. Rond 8.30 u vertrokken voor mijn makkelijke ritje naar Verona, althans dat dacht ik. Net voor Rivoli versmalt het dal zich tot een kloof, waarin geen plaats is voor een weg. Dus afscheid genomen van de Alpen met een laatste venijge klim van 1.1 km met hoogtepercentages tussen 6 en 10 %.
Wat ben ik blij dat ik afscheid heb genomen van mijn kampeerspullen. Vandaag nog een zak knijpers met waslijn in de asbak gegooid.
Onderweg nog met 4 Duitse vakantiegangers koffie gedronken. Een van de dames was 50 jaar geworden en had als cadeau een 4 daagse rondreis per fiets aangeboden.
Zij viel op doordat zij 2 ballonnen met 50 jaar op haar bagagedrager had vastgemaakt.
Na de koffie hebben wij hartelijk afscheid genomen en elkaar een goede reis gewenst.
Trouwens gisteravond had ik een hotel een mail gestuurd voor een reservering, kreeg ik een mail terug met de mededeling dat ik als pelgrim 5 euro korting kon krijgen, echter ik mocht niet in de ontbijtzaal zitten en zou mijn ontbijt op de kamer geserveerd krijgen. Gelukkig heb ik mijn leeftijd niet genoemd, anders hadden zij mij in het plaatselijke bejaardentehuis laten eten i..v.m. kwijlen.
Rond 14.00 uur aangekomen in Verona en zit nu in B&B La Giara.
Net nog de Arena bezocht, wel indrukwekkend.
Ook nog even op de  Ponte Vecchia gewandeld tussen een wirwar van Italianen en heel veel toeristen. Moet wel even wennen aan de drukte. Je schuifelt met de massa mee, of ik dit leuk vindt? Nee, eigenlijk niet
Vanavond ga ik net zoals veel Italianen en toeristen eten op het gezellige Piazza delle Erbe. Dit past wel bij Dries mijn schoonzoon, dus vanavond zoek ik maar eens maar iets lekkers uit.
Wordt vervolgd

1. Jan Bunnik:
    11 juni 2016
    Leuk Bert om even in een stad te zijn. Tip: niet kwijlen, voor dat je het weet ben je opgeborgen. CIAO
  2. Manon Stollenwerck-van Batenburg:
    11 juni 2016
    ziet er goed uit pap! Wanneer neem je een rustdag Xxx
  3. Carry en Joop:
    12 juni 2016
    Hoi Bert. Je verhalen zijn echt beeldend. We zien alles voor ons zo als het in Italië ook echt toegaat. Heel grappig. Fijn dat alles beter gaat zonder al die bagage. Geniet ervan!
    We zitten inmiddels in ons huis in Frankrijk om de verbouwing weer een flinke zet in de goede richting te geven. Hebben hier internet in huis dus blijven je volgen! Hou je haaks!
    Joop en Carry