7e dag Carrion de los Condos-Mansilla Mayor 82km

19 mei 2023 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Na het ontbijt rond 8.15u direct op de fiets gestapt en kilometers gemaakt. Het is nog steeds koud in de ochtend (6gr) en veel wind. Op de hoogvlakte heb je altijd wind. Belangrijk is, waar komt de wind vandaan. Het eerste uur redelijk wind mee, daarna hoofdzakelijk tegen. Dit was wel de saaiste route van de Camino. Strakke wegen door een vlak landschap met aan mijn linkerkant van de weg ploeterende wandel pelgrims. Ik vraag mij wel eens af vinden die wandelaars dit nu wel leuk. Norse gezichten zonder enig contact met fietsers. Wandelaars zien fietsers als een stelletje zenuwenlijers die zo snel mogelijk hun doel willen bereiken. Wellicht toch een beetje jaloezie?Het gros is van Aziatische afkomst en zien er te netjes uit voor een dagelijkse wandeltocht. De meesten zijn ook zwaar gestructeerd en volgzaam. Bijvoorbeeld: Thijs en  ik bezochten in Burgos de kathedraal. Wij moesten onze tassen  in een kluis doen, echter hadden we geen zin in. Toen kwam er een grote groep met Aziaten inclusief gids langs en zijn toen geïnteresseerd tussen de groep gaan lopen en om de aanwijzingen van de gids te volgen. Zo liepen wij mij naar binnen met groep zonder dat ook maar iemand ons aansprak.

Jullie merken het al. Er is niets gebeurt vandaag. Ruim 80 km fietsen over kaarsrechte wegen met zo nu en dan een dorp dat zo uit het wilde westen is gestapt. Morgen beginnen weer de eerste beklimmingen naar Rabanal del Camino. Ik zit nu in dorp met 1 cafe en 1 casa rural. In het café zitten oude mannen te kaarten, sommige liggen te slapen op een oude sofa. De tijd heeft hier echt stilgestaan. Wat een rust!