6e dag Burgos-Carrion de los Condos 97km

18 mei 2023 - Carrión de los Condes, Spanje

Bericht van Thijs

Vanochtend beiden goed uitgerust wakker geworden en daarna heerlijk ontbeten.
Na het ontbijt klaar gemaakt voor de tocht. Bij het begin had ik al erg veel pijn aan mijn knie, dus voordat we de stad uit waren besloot ik te stoppen met de tocht. Opi en ik wisten eigenlijk wel dat het niet ging lukken om verder te gaan, maar we wilden het eigenlijk gewoon niet accepteren.
Ik baal enorm dat ik niet verder kan. Gelukkig heb ik nog vele jaren voor me en kan de reis naar Santiago een andere keer hervat worden.
Voor Bert daarentegen is dit waarschijnlijk zijn laatste keer.
Ik besef me nu pas goed hoe knap het is dat opi dit nog allemaal kan doen.
Ik vlieg morgen weer naar Nederland om hier aan familie en vrienden alvast wat verhalen te vertellen!

Na een emotioneel afscheid te hebben genomen van Thijs mijn fietstocht richting Carrion de los Confos hervat. In begin even wennen zonder Thijs, echter je moet gewoon weer concentreren op de route en de weg.

De komende twee dagen fiets ik van Burgos naar León, ruim tweehonderd kilometer over rechte wegen door de onafzienbare velden van de gevreesde Meseta, de Spaanse hoogvlakte, waar het ‘s zomers zo verschrikkelijk heet kan zijn. Vandaag is het koud met veel wind. Soms stormachtig met felle windstoten. Vandaag heb ik mijn extra vermogen van de batterijen moeten aanspreken.

Na 97 km gearriveerd in het schitterende Monasterio San Zoilo in Carrion de los Condos.

1. Paul leistra:
    18 mei 2023
    Wat jammer, heren! Zou prachtig geweest zijn om dit samen te doen. Aan de andere kant: shit happens. Veel succes nu verder, Bert. Ik blijf je met belangstelling volgen
  2. Mieke:
    18 mei 2023
    Ah wat sneu Bert Ben trots op je een echte doorzetter ik doe het je niet na
    Thijs goede vlucht terug xx✈️🍷😂
  3. Miek & Rob:
    18 mei 2023
    Vervelend voor Thijs, jammer dat het niet meer gaat, beterschap met je knie.
    En voor Bert petje af en succes verder met de fietstocht 💪💪
  4. Fred:
    18 mei 2023
    Thijs hoi...afzien hoort bij het leven en geeft ervaring voor de toekomst.
    Bert weet dat al en gaat nu verder..prima hoor.
    Groet en sterkte verder😇..ik neem een wijntje op jullie.✌
  5. Carry en Joop:
    18 mei 2023
    Ondanks de pech van Thijs toch een mooi avontuur guys waar we bewondering voor hebben. Volgende keer beter! Bert nog veel succes verder. En Thijs : jammer joh! Toch n dikke chapeau voor je inzet!!!
  6. Walter:
    18 mei 2023
    Hoi Bert, je blijft voor altijd: BaasB. Je bent echt geweldig, jammer dat je alleen verder moet, succes!
  7. Heleen Campagne:
    18 mei 2023
    Dapper dat je in je eentje verder gaat. Veel succes en beterschap voor Thijs
  8. Jos Berlijn:
    18 mei 2023
    Thijs, dapper en verstandige beslissing. Zo gaat dat toch. Jij hebt nog een lange Camino carrière voor de boeg. Mooie band met Opi opgebouwd. En Bert, zet ‘m op man. Er komt inderdaad een partij afzien en klimwerk op jouw pad. Lekker tapas en wijntje. Geniet ervan.
  9. Frans:
    18 mei 2023
    Jammer Thijs. Ook pech voor Jou Bert natuurlijk, niet meer samen verder. Goed dat je ondanks de teleurstelling alleen verder gaat. Een ware pelgrim.
  10. Piet:
    18 mei 2023
    Vervelend voor Thijs, maar respect Bert voor het doorzetten hopelijk gaat het weer aangenamer worden, ik blijf je volgen👍
  11. Jan en marianne:
    18 mei 2023
    Verdraaid jammer voor jou Thijs en ook jammer voor je opi.! Jij krijgt zeker een herkansing. Bert gaat door, Bert weet precies hoe hij met een teleurstelling moet omgaan.
    Hou je haaks man.
  12. Dries Braat:
    18 mei 2023
    Mooi verhaal Thijs! Inderdaad volgende keer zonder blessure fiets je wel naar Santiago.
    Succes Bert! Nog een lange week alleen tegen de elementen.
  13. Jan en marijke:
    19 mei 2023
    Bert verder alleen , gelukkig heb je genoeg ervaring om deze klus het klaren. Natuurlijk is het vervelend dat Thijs moet afhaken.
    Verder goede reis en beter weer!
  14. Wil en Theo:
    19 mei 2023
    Wat een teleurstelling moet dit voor jullie zijn. Wel een verstandige beslissing, Thijs. Jouw tijd komt nog wel. En voor Bert geldt: "Hoe sterk is de eenzame fietser....."
    Succes kerel, we blijven je volgen!