5e dag Los Arcos- Burgos 75 km (Taxi)

17 mei 2023 - Burgos, Spanje

Gisteravond op advies van Thijs een entrecote van 400gr.besteld, echter maar voor 1/3 opgegeten. Heeft van mij ook nog een deel genomen. Het was heerlijk, maar voortaan moet ik maar mijn eigen ding blijven doen. Weer vroeg naar bed gegaan en vanochtend rond 9.00u stond de taxibus klaar om ons naar het Hotel in Burgos. Na wat gepruts en hulp van Thijs de fietsen vastgezet en vertrokken.

Kwamen rond 10u aan en konden om 12uur onze luxe kamer al gebruiken. Fietsen in de parkeergarage en direct richting Kathedraal. Onderweg nog even wat sterkere pijnstillers gekocht. In Spanje kan je zonder recept bepaalde medicijnen krijgen waarvoor je in Nederland een recept nodig hebt.

12 jaar geleden fietste ik met Jan Houtenbos naar de Kathedraal op onze tocht naar Santiago. Alle herinneren kwamen weer boven. Toen hadden wij bewust een rustdag genomen, terwijl wij nu een verplichte rustdag nemen. Wij vullen de rustdag in met bezoeken Kathedraal, koffiedrinken, lunchen, slenteren en in de zon zitten die sinds lange tijd weer schijnt. Temperatuur is nog steeds laag met veel wind. Alvorens wij ons weer naar het volgende restsurant slepen, is Thijs naar de fitnessruimte gegaan om wat ruimte te maken voor het diner. Ik hou mijn hart vast wat we nu weer gaan eten. Strak even zadel hoger zetten en vanavond nog een paar pillen naar binnen werken en zullen dan kijken of lukt.

Nog even voor de liefhebbers

Veel mensen opperen laat Thijs dan EBike nemen, echter dit helpt niet omdat hij last heeft met een trappende beweging, ook met Ebike. Gezien de dagelijkse aantallen kilometers fietst ik bijna alles in de E stand en soms op Tour stand. Zo kan ik zorgen dat mijn hartslag bij zware omstandigheden onder de 140 blijft. Dat betekent ook dat ik onderweg de batterij niet hoefde bij te laden. Thijs is in goede condities en kan prima klimmen. Hij heeft gewoon pech. Wellicht dat de fiets niet goed is afgesteld en dat hij te weinig fietskilometers heeft gemaakte ter voorbereiding. Maar dat is altijd achteraf de discussie.

Het is niets ernstigs, dus we gaan het morgen gewoon weer proberen. Het is jammer, echter er zijn tenslotte ergere dingen in het leven.

1. Jan en marianne:
    Nu
  2. Jos Berlijn:
    17 mei 2023
    Correct. De Show must go on. Veel plezier morgen.
  3. Manon Stollenwerck-van Batenburg:
    Heerlijk zo’n rustdag 🤪
    Hopelijk morgen weer samen op pad!!
    Sowieso trots op jullie 😘