4e dag Los Arcos - Santo Domingo de la Calzada 75 km

16 mei 2023 - Santo Domingo de la Calzada, Spanje

Vanochtend vroeg vertrokken (rond 8.15u). Het blijft helaas nog koud. Bij vertrek 6 graden en in de loop van de dag 11 graden met veel wind. Vergt veel van onze conditie.

Vertrek liep soepel. Het hotel ligt aan de route Camino Frances. Na een schitterende fietsroute met veel klimmen kwamen we aan in Logrono om koffie te drinken en te eten. Thijs moet regelmatig wat eten om de trappers te kunnen ronddraaien. Hierna nog wat inkopen gedaan bij Mercadona om genoeg voedsel bij ons te hebben.

Logrono is de drukke hoofdstad van de Rioja. In de meest bars schenkt men een uitstekende Rioja.

Thijs had al 2 dagen last van zijn knie, na 40 km kon hij niet verder omdat hij geen druk meer kon zetten op trappers en zodoende helaas moest afhaken.

Bij een klein dorpje (Sotes) in een uitgestorven omgeving uiteindelijk reisbureau gebeld om een bustaxi te sturen naar een Bar in het dorp om Thijs met fiets op te halen. Na afscheid heb ik mijn tocht vervolgd en met nog 35 km te fietsen, hebben wij elkaar weer gezien in onze Hostel in Santo Domingo de la Calzada.

Het stadje is oudsher een belangrijke pleisterplaats aan de Camino en dankt zijn ontstaan aan monnik een bouwheer Sto.Domingo.

In overleg met Thijs een plan de campagne gemaakt en dat heeft geresulteerd in dat wij een rustdag nemen in Burgos. We worden morgen opgehaald door een taxibedrijf en gaan met onze fietsen en bagage naar ons volgende hotel. Hierna kijken we of Thijs zijn fietstocht naar Santiago kan hervatten.

Vanavond hebben wij ieder geval op een bescheiden manier het 55 jarig huwelijk van mijn Ellie gevierd. Ellie van harte gefeliciteerd dat jij het zo lang hebt kunnen volhouden.

1. Fred:
    16 mei 2023
    Jonge je maakt wat mee, niet echt een pleziertochtje, maar....dat komt nog. Veel sterkte met Thijs en take care samen.
    ✌😇👍
  2. Frans:
    16 mei 2023
    Je hebt gelijk Bert. De prestatie van Ellie is vele malen groter dan die van jullie tweetjes.
    Sterkte met de knie van Thijs. Misschien een dagje ruilen van fiets?
  3. Thea Braat:
    16 mei 2023
    Wat vervelend allemaal! Heeft er intussen wel een arts naar die knie gekeken! Hoop dat jullie nog een beetje van de reis genieten en het probleem goed oplossen!
    Proficiat met jullie 55jarig huwelijksjubileum Ellie en Bert en nog vele jaren!
  4. Jos Berlijn:
    16 mei 2023
    Geweldig Camino avontuur. Flink afzien en ook prachtige ervaringen. De blessure aan de knie van Thijs is even een tegenvaller. Maar ik heb er vertrouwen in dat Team Opi&Thijs een plan bedenken om samen de eindstreep in Santiago te bereiken. Natuurlijk van harte Ellie & Bert met 55 jaar huwelijk.Gr., Jos
  5. Jan Berkelmans:
    16 mei 2023
    Echt een Camino con obstáculos y abandono, maar meteen ook weer oplossingen voor de problemen. Zo ken ik je weer. Wens Thijs beterschap met de knie. Wellicht helpt een dagje rust. Ga morgen voor een klein weekje naar Zeeland, maar hoop je toch te kunnen volgen op mijn oude laptop. Proficiat met jullie jubileum. Op naar de 60! Houd je taai, ouwe taaie!
  6. Jan en marianne:
    16 mei 2023
    Ja, wat is verstandig ? Dilemma. Als de rustdag niet helpt, toch maar even een arts raadplegen. We wensen Thijs veel sterkte en een heilzame rustdag. En Bert veel wijsheid in overleg met de familie. Ellie en Bert van harte gefeliciteerd met nog vele gelukkige jaren.
  7. Dries Braat:
    16 mei 2023
    Mooi verhaal weer maar jammer van knie. Een reis wordt echter gemaakt door het omgaan met tegenslagen. Veel succes en plezier in Burgos!!!
    En Bert, gefeliciteerd met Ellie!
  8. Joop van Batenburg:
    16 mei 2023
    Wat vervelend voor jullie en vooral voor Thijs. Wij hopen dat jullie binnenkort samen de reis kunnen voortzetten!
    En nog gefeliciteerd met jullie 55 jarig huwelijk!
  9. Maria Löbach:
    17 mei 2023
    De knie van Thijs lijkt een tegenslag, maar kan tot een nieuwe afslag in de tocht leiden. Behoud vertrouwen! In het mooie Burgos een kaarsje opsteken, ook voor 55 jaar met Ellie!