3e dag Pamplona-Los Arcos 84km

15 mei 2023 - Los Arcos, Spanje

​​​​Ik noem deze dag, de dag van de verkeerde beslissingen. Gisteren heerlijk tapas gegeten in Pamplona en goed geslapen zijn we vol goede moed vertrokken. We zaten nog niet op de fiets of de navigatie begaf het al. Konden de route Camino Frances niet meer laden. Geen nood, we hebben tenslotte het boekje nog. Na enige discussie toch mijn advies gevolgd en vertrokken. Na een half uur fietsen kwam Thijs erachter dat wij weer richting Frankrijk reden. Weer teruggefietst en met behulp van Google maps (keuze uit 3 routes) waren we weer in de buurt van de route. Aangezien Thijs wat last van zijn knie had, stelde hij een andere route voor met minder klimmen. We waren net een half uur uit Pamplona en werden door Google maps een grindpad opgestuurd. Na verloop van tijd veranderde dit in een pad met stenen, zand en modder. We hebben 4 uur lang geploeterd zonder een mens tegen te komen. Om 17.30u kwamen we al stuiterend Los Arcos binnen rijden met uiteindelijk 84km op de navigatie, die het op de hotelkamer ineens weer ging doen.

Onderweg hebben we in Puente la Reina de Jacobskerk bezocht uit de 12e eeuw overdadig versierd met bladgoud.Een mooi uitgesneden beeld van St. Jacob als pelgrim met staf verwelkomt de bezoeker. Hier hebben wij onze stempels gehaald in het Pelgrimspaspoort.

Nu even naar het restaurant aan de overkant en morgen richting Santo Domingo de la Calzada

1. Piet:
    15 mei 2023
    Wet van Murphy’s is hier van toepassing, maar het komt goed, morgen gaat alles smoothy… 👍
  2. Fred:
    15 mei 2023
    Prima start, hoe meer ellende in 't begin, hoe meer de rest meevalt.
    Jullie kunnen gelukkig tegen een stootje. Plezier verder..✌
  3. Charlotte:
    15 mei 2023
    Mannen, wat een tocht weer! Gelukkig hebben jullie elkaar voor overleg 🤗 Fijne avond en The best is yet to come 💛💛💛
  4. Wil en Theo:
    15 mei 2023
    Wat een mooi verhaal! Volgend keer maar niet de toeristische route van Google maps volgen!
    Morgen zit alles mee.......
  5. Jan en marianne:
    15 mei 2023
    Kan me precies in jullie situatie inleven. Wel even doorbijten. Kwam allemaal weer goed.
    Compliment mannen. Lekker eten vanavond
  6. Thea Braat:
    15 mei 2023
    Dat viel allemaal niet mee vandaag! Voorzichtig met je knie Thijs, die heb je kennelijk bij de zware rit van gisteren geforceerd !
    Slaap lekker en morgen meer succes!
  7. Carry en Joop:
    15 mei 2023
    een inspirerende maar soms toch ook een barre tocht. Dat blijkt maar weer. Morgen weer n nieuwe dag …Zet ‘m op! 🚴‍♂️