2e dag St.Jean - Pamplona 76km

14 mei 2023 - Pamplona, Spanje

Na een goede nachtrust werd ik om 6.15 u wakker van de wandelpelgrims. Thijs sliep nog even rustig door. Even nog naar de boulanger nog geweest voor voorraad eten en drinken. Alles is gesloten op Zondag. Na enige twijfel over wanneer zullen we nu gaan ivm.de regen, toch maar vertrokken richting Spaanse grens. Na 7 km daar aangekomen begon de 20km beklimming van de Ibaneta (1015mtr) in de stromende regen.

De eerste 13 km gingen voorspoedig en waren vol enthousiasme over het vervolg. Echter de laatste 7 km werden veel zwaarder omdat daar stukken tussen zitten van 9%.  Na veel gezucht en gesteun kwamen wij boven aan in de mist en daalden we af naar het zonnige Roncevalles.  Thijs had de beklimming qua kleding toch wel onderschat en ging met korte broek naar boven. Na 45 minuten was hij redelijk opgedroogd om vervolgens weer in de stromende regen de Erro te beklimmen.

Na 20 km dalen fietsen wij ongeveer rond 16.00u Pamplona binnen en zitten nu voor Pelgrims in een redelijk luxueus hotel. Dat hebben we wel verdiend.

Het was een zware fietsdag met allerlei verschillende elementen, zoals regen, mist, wind en zonneschijn. Misschien was dit wel goed. Want we weten nu al dat de conditie wel goed zit de komende dagen.

Straks echte Tapas eten met een biertje of wijntje. We verheugen ons erop!

1. Joop van Batenburg:
    14 mei 2023
    Prima gedaan op de eerste dag met al die verschillende omstandigheden. Ook knap van Thijs! Kan alleen maar beter worden qua weer!
  2. Dries Braat:
    14 mei 2023
    Goed hoor!!! Pittige eerste dag zo te horen.
  3. Frans:
    Bikkels!👍👍
  4. Piet:
    14 mei 2023
    Goed gedaan 👍 en nu lekker biertje/wijntje
  5. Jan en marianne:
    14 mei 2023
    Perfect mannen, goeie test en erger kan het niet worden. Geeft veel vertrouwen voor de komende kilometers. Wel een paar wijntjes verdiend. ZO doorgaan maar.
  6. Jos Berlijn:
    14 mei 2023
    Mooie prestatie. Een welverdiende Rioja vanavond Bert. Wat wordt het krachtvoer vanavond😁? Succes morgen.
  7. Daantje:
    14 mei 2023
    Gaat al goed, nu nachtleven van Pamplona ontdekken?
  8. Thea Braat:
    14 mei 2023
    Dat was een zware dag!Knap gedaan !Goed uitrusten en hopen dat het morgen allemaal meezit!
  9. Maria Löbach:
    15 mei 2023
    Sterk begin, Bert en Thijs! Veel hindernissen qua weer al doorstaan. Hopelijk beter weer vandaag. Succes!
  10. Miek & Rob:
    Toppers💪💪👍