Dag 1 Saint Jean Pied de Porte

13 mei 2023 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Na een lange busreis van 18uur rond 8.00u gearriveerd in St.Jean. De lange busreis was goed te doen omdat ik naast een leuke medepelgrim zat. Jos was niet praktiserende Socioloog. We hadden bijna de gehele reis leuke gespreken. De fiets gemonteerd en Thijs gebeld die gisteren al was aangekomen. We konden pas om 15.00u in de kamer, dus we moesten ons vermaken met eten en drinken. Onze spullen waren tijdelijk opgeslagen bij een plaatselijk café.Thijs had gisteren een prima hamburger gegeten in een restaurant. Werd als vorst en een soort vaste klant ontvangen. Beide bestelden wij tapas. Ik wil niet verwend doen, echter het leek of hij oude schoenen en veters van Pelgrims had gefrituurd. Het weer was helaas slecht vandaag. We hopen dat het morgen beter gaat als we de Ibaneta pas gaan bedwingen. Eindelijk zitten we in de besproken Refugio op een 2 persoonskamer. De rest ligt op zaal te ronken . Thijs en ik liggen in een 2 persoonsbed van 140 cm.breed. Ben benieuwd of ik dan kan slapen.Straks even een lekker hapje eten en drinken. Dat hebben we wel verdiend. Wij moeten voor 10.00uur binnen zijn. Geen probleem want we wilden toch op tijd naar bed gaan.