12 juli Troisvierges - Stadtkyll 75 km

12 juli 2019 - Dahlem, Duitsland

Hallo allemaal, voor de afwisseling schrijf ik (Thijs) vandaag even het verhaal.

vanochtend vroeg al om 05:00 u gewekt door het gesnurk van Opi, met een kussen op mijn hoofd lukte het gelukkig om nog tot 07:00 u door te slapen. Uurtje later zaten we alweer te ontbijten aan een tafeltje naast de receptie.

Om 08:30 waren we weer op de fiets gestapt om vervolgens ons laatste stukje Vennbahn te rijden. Een aantal kilometers verder hebben we de vertrouwde weg verlaten om richting Prüm te fahren.

Onderweg nog even ergens koffie gedronken midden in een dal (waar geen bereik was). Het nadeel van fietsen in zo’n dal is dat je er op een gegeven moment ook weer uit moet. Hebben dus 3 km lang 7% omhoog geklommen. Eenmaal boven aangekomen werd Opi nog beloond met een steek van een horzel.

Na een eind fietsen door levenloze dorpjes kwamen we bij een wegsplitsing. Hier twijfelden we of we naar Gerolstein of Stadtkyll zouden gaan, uiteindelijk gekozen voor Stadtkyll, aangezien hier een leuk hotel zat.

De route hierheen was nog 22 km door weilanden en windmolenparken, ook een paar grindwegen. Jammer genoeg ging het net als gister, vlak voor bestemming, onweren. Gelukkig duurde dit niet heel lang en konden snel weer doorfietsen

Over het algemeen was het vandaag een goede dag, vooral met de zon erbij. Ook enorm veel geklommen, we zijn in totaal met 650 meter gestegen in hoogte.

We liggen nu op bed uit te rusten na deze zware dag, net heerlijke pizza en Schnitzel die half over het bord hing gegeten.

morgen weer vroeg opstaan om onze reis te vervolgen, waarschijnlijk wordt onze bestemming in het plaatsje Duren (je weet namelijk nooit hoe de dag verloopt).

we hebben morgen rond deze tijd natuurlijk weer een verslag voor jullie!

veel liefs, Thijs en Bert.

1. Ellie:
    12 juli 2019
    Leuk verhaal Thijs. Ik heb je nog gewaarschuwd voor het snurken van Opi. Jullie hebben vandaag weer veel kilometers gefietst. Knap hoor en morgen maar eens een keertje lekker uitslapen.
  2. Jan en marianne:
    12 juli 2019
    Goed verslag Thijs, ook Marianne en ik fietsten in Prumm en Neuerburg richting Luxemburg. Op aanraden van Ellie heb ik indertijd oordoppen aangeschaft.
  3. Thea Braat:
    12 juli 2019
    Wat leuk om nu een verhaal van jou te lezen Thijs! Je hebt echt talent om te schrijven! Wij zijn nu in Kamperland met Daan en Gijs. Zij doen tests voor hun profielwerkstuk over kitesurfen.
  4. Jan Berkelmans:
    BB en BT oftewel Beste Bert en Beste Thijs,
    Prima verhalen en ook prima afstanden tot nu toe.
    Toch moet ik als Tollid, een ernstige opmerking maken
    over de fietskleding van Bert, die zonder enige gêne
    Tolkleding draagt, terwijl hij al lang geen Tollid meer is!
    Wellicht kan ik een goed woordje doen bij de club, zo in
    de trant van: "Maar Bert maakt toch maar mooi gratis reclame
    voor onze club", zodat dit toch een positieve wending krijgt.
    Bert en Thijs, mach So Weiter, alter und junger Mann!
  5. Charlotte:
    13 juli 2019
    Dag lieve mannen, wat een prachtige tocht zijn jullie aan het maken. Heerlijk geschreven verhaal Thijs, zal het voorlezen aan Florine!! Succes weer vandaag, hopelijk vandaag geen onweer Xx lfs Charlotte
  6. Walter:
    Hallo Thijs en opi,
    Wat een mooi verhaal, jammer van die horzel, ik moet er niet aan denken, ik word daar doodziek van, maar opi is een sterke man.
    Ik bewonder jullie fietslust wel, het lijkt niks als je het leest, maar ik zou het jullie niet nadoen, wat dat betreft kunnen opi en ik beter een glas wijn drinken, daar zijn wij beiden even goed in. Veel succes morgen en denk ook aan wat rust tussendoor.
  7. Wilma en Wim:
    15 juli 2019
    Hallo Thijs, wat heb je een ontzettend leuk verslag gemaakt, Zo'n opi zo'n kleinzoon. Goed hoor.
    En wat hebben jullie weer gepresteerd. Daar kan iedereen trots op zijn.
    Inderdaad aan oordopjes denken de volgende keer.
    Veel succes verder en we blijven jullie volgen. SUPER!!!!!!