13 juli Stadtkyll - Heimbach 65km

13 juli 2019 - Heimbach, Duitsland

Correctie onderstaand verslag

Vandaag zouden we het rustig aan doen. Even wat langer slapen en op gemak naar de volgende plaats fietsen. Doel was Duren en daar op de camping te gaan staan.

Maar als zo vaak heb je dan juist wat pech en maak je onverwachte dingen mee.

Wij vertrokken op ons gemak en wilde de juiste route volgen. Dat is nu het probleem in Duitsland. Alles is perfect geregeld en om in Duren te komen zijn er teveel wegen die naar Rome leiden. Helaas kozen wij  het verkeerde alternatief om uiteindelijk in Heimbach aan te komen.

Het was weer de hele dag klimmen en dalen met schitterende vergezichten. We zijn regelmatig op het dak van Eifel aangekomen. Hoger klimmen kon niet.

Onderweg In een Bäckerei lekker koffie gedronken en water  ingeslagen bij een mooie eigenaresse. Het was verrassend dat in zo’n dorpje een mooie mevrouw achter de toonbank stond.

Dat krijg je natuurlijk als je je eigen mooie vrouw al 4 dagen niet hebt gezien😇😭

Na 2 kilometer had ik pas in de gaten dat ik mijn helm daar had laten liggen. Ik wilde wel teruggaan maar Thijs wilde persé de helm ophalen🤪

Na regelmatige oponthoud door inkopen bij supermarkt en discussie over de route kwamen wij uiteindelijk in een dorp waar de fietscomputer zei rechtdoor en de toeristische fietsroute linksaf.

Op verzoek van Thijs namen wij de fietsroute door het bos en velden. Wel mooie foto’ s kunnen maken met vergezichten.

Na 1uur  klimmen constateerden wij tot onze verbazing dat wij op hetzelfde punt uitkwamen, waar we ook waren begonnen. Gelijk maar besloten om de fietscomputer te volgen. Ons einddoel hebben we moeten bijstellen en kozen Heimbach als doel. Door het vele klimmen was de gemiddelde snelheid behoorlijk gedaald.

Van tevoren besloten om deze keer te kamperen. In Heimbach was er gelukkig een camping. Helaas begon het zoals elke dag rond  6.00 enorm te hozen en reden zeiknat Heimbach binnen. In kamperen hadden wij op dat moment geen zin meer. Tijdens het schuilen nog een Hotel kunnen boeken omdat er in dit weekend veel pelgrims Heimbach bezoeken.

Bij het booking.com stond een kamer vermeld als Executive Suite ( thema kamer).

Ik dacht op dat moment aan een soort speciale kamer die ze bij Efteling ook hebben. Toen wij aanbelden bleek het te gaan om een SM kamer met slaapgelegenheid. De andere kamers waren helaas bezet. Aangezien er niet veel keus was heb ik de kamer maar geaccepteerd en liggen nu tussen martelwerktuigen ( zie foto’s)

Overigens aardige eigenaren in Haus am Eiffelberg.

Al met al een behoorlijk vermoeiende dag met veel uren op de fiets met weinig kilometers.

Morgen heb ik al gereserveerd in een Hostel in het centrum Aken

1. Guido:
    13 juli 2019
    Geweldig. Tepelklemmen aandraaien en goed slapen voor de tocht morgen!
  2. Selly:
    13 juli 2019
    Hahaha, wat een grappig verhaal! Ik wist niet dat dat soort kamers bestonden. Daar slapen dan een kleinzoon en zijn opa. Veel plezier weer morgen! X
  3. Jos Berlijn:
    13 juli 2019
    😂ik durf het bijna niet te vragen.. maar een foto in de kooi Bert
  4. Frans:
    13 juli 2019
    Wat een heerlijk verhaal. Gaat het overigens wel goed met je Bert dat je in een dorp verrast wordt door een mooie vrouw?
    Overdag steeds verrassingen, nu ook nog voor de nacht. De Gevangenpoort steekt er bij af. Benieuwd naar het verhaal hoe de nacht verloopt. In de ochtend kunnen jullie op die toestellen vast de spierpijn wegwerken.
  5. Thea Braat:
    13 juli 2019
    Iedereen wil vannacht met jullie ruilen. Wat zullen jullie lekker slapen!
  6. Jos Berlijn:
    13 juli 2019
    😂ik durf het bijna niet te vragen... maar een foto in de kooi Bert
  7. Janhoutenbos:
    13 juli 2019
    Hoe lastiger de rit, hoe ( uiteindelijk ) groter de voldoening en levert ook later weer stof voor een mooi verhaal, morgen gaat het vast weer van een leien dakje. Succes
  8. Dries:
    13 juli 2019
    Mooi verhaal! Eer flink gefietst dus hopelijk een rustige nacht in de SM kelder.
  9. Theo Snoek:
    13 juli 2019
    Geweldige belevenissen tot nu toe. Een tip voor Thijs mocht Opi vannacht weer eens gaan snurken. Niet langer het kussen op jouw hoofd leggen maar gewoon ............ de zweep erover !!
  10. Peter:
    14 juli 2019
    Een leuk verhaal Bert, jammer dat je geen foto van de dame van het dorp hebt genomen. Waarschijnlijk heb je nu een hele leuke droom gehad met al die werktuigen.
  11. Mieke van alem:
    14 juli 2019
    Oh geweldig nou jullie maken veel
    Mee nog veel plezier
  12. Peter en Corine Ja Haus am Eichelberg:
    14 juli 2019
    Een leuke beleving en hopelijk een mooie en lach wekkende herinnering
    Wij hopen dat jullie ondanks de martelwerktuig lekker geslapen hebben. En genoten hebben van ons ontbijt.
    Wij wensen jullie nog heel veel mooie fiets vakanties en uiteraard ook leuke en mooie ervaringen toe
  13. Walter:
    15 juli 2019
    Wat een prachtig verhaal en wat een belevenissen, echt iets voor jou Bert zo'n SM-kamer, je hebt vast je fantasieën de vrije loop gelaten en dat na die ontmoeting met die mooie vrouw. Goede reis voor beiden en hopelijk even geen regen.