11 juli Monschau - Troisvierges ( Luxemburg) 75km

11 juli 2019 - Troisvierges, Luxemburg

Vanochtend 6.30 u wakker en prima geslapen. Thijs rond 7.00 u wakker gemaakt en na het douchen opĀ naar de ontbijtzaal šŸ˜‡

Ons tegoed gedaan aan een stevig ontbijt en gelijk maar een lunchpakket besteld.Ā Mochten het zelf samenstellen. Nou dat is niet tegen dovemansoren gezegd. We hebben ons volledig laten gaan.Ā  Zoals gewoonlijk konĀ Opi Bert de extra bagage in zijn tassen weer kwijt.

Rond half negen stonden wij bij de receptie klaar om de nacht af te rekenen, echter de receptionist zou pas om 9.00u arriveren. Een aardige kok zover gekregen dat hij de afrekening zou verzorgen, zodat wij toch op tijd konden vertrekken. Voordeel van dit misverstand was dat wij lunchpakketten gratis kregen.

Wij vonden al heel snel het vervolg van de Vennbahnroute.Ā Om 10 uur begon het te regenen, om 12 uur was het gelukkig weer droog. Richting Luxemburg is eenĀ afwisselende tocht met mooie dorpen, valleien en een prachtige natuur. Mooie en pittige klimpartijen.

Toen wij vanochtend opstonden warenĀ zowel Thijs als ik moe in de benen. Maar na de eerste klim verdween dat als sneeuw voor de zon. Gelukkig maar, want ik maakte mij toch wel zorgen dat ik 1 dag al mijn energie al verbruikt had. Een mens kan toch meer dan hij denkt.

Via Sankt Vith naar Troisvierges geklommen, daar aangekomen moesten wij omrijden omdat de speciale tunnel voor fietsers is verklaard tot fledermaustunnel.

Dat betekent dat fietsers een berg moeten beklimmen van 10 % gedurende 1,5 km. Net op dat moment Ā kwam er onweer opkomst.Ā Zo snel mogelijk de beklimmingĀ bedwongen en met nog 8 km te gaan geprobeerd droog aan te komen op de camping.

Helaas niet gelukt want 1 km voor de camping barste het onweer los en hebben moeten schuilen in tunnel onder het spoor.

Bij aankomst op de camping hadden wij geen zin meer om de tent op te zetten en hebben de laatste blokhut kunnen huren.

Conditie was vandaag uitstekend, ook van Thijs.Ā

We zitten op een luxe camping met een goed restaurant, dus vandaag geen kebab met fantašŸ˜­.

Namens Thijs en mij nog heel erg bedankt voor jullie leuke en positieve reacties!

Fotoā€™s

1. Selly:
    11 juli 2019
    Wat een mooi avontuur weer!
  2. Charlotte:
    11 juli 2019
    Zozo lieve mannen, de trip vordert gestaag ondanks beproevingen van weer en wet!! Veel plezier vanavond, doe maar lekker beetje rustig an šŸ˜˜
    Ps: namens Florine: ā€œTijssss šŸ‘šŸ™†ā€ā™€ļøā€
  3. Paul leistra:
    11 juli 2019
    Wat een leuke verhalen!! Ik zie het voor me. Nu een goed maal (met locale Riesling) en dan snurken. Tot morgen. Paul
  4. Jeroen S:
    11 juli 2019
    Echt heel knap! Heeft Thijs ook een elektrische fiets?
  5. Mieke:
    11 juli 2019
    Wat een onderneming geniet ervan groetjes Mieke
  6. Jan en marianne:
    stoer, Stoer, STOER
  7. Jos Berlijn:
    11 juli 2019
    Bert & Thijs, Medewerkers en klanten van de Golfshop smullen van de verhalen over het afzien tijdens steile beklimmingen en gevaar voor eigen leven tijdens bliksem en regenbuien. Vechten om de laatste blokhut en bijna sjans zoeken met de kok voor een vlotte check-out met gratis lunch. De shop is trots op jullie. Veel succes morgen. En hopelijk weer mooie ontmoetingen en verhalen. Veel plezier. Groetjes uit de shop van Inge, Erlie & Jos
  8. Thea Braat:
    12 juli 2019
    Leuk om die heldenverhalen van jullie te lezen maar doe ook een beetje voorzichtig! Veel plezier!
  9. Piet:
    Hey Bert en Daan,
    Gaaf hoor !!
    Een familietrip - Jan -Joop-Rob, Piet , Daan, Guido en Dries ?? misschien een ideetje voor volgend jaar... Denk wel dat er een E-Bike verhuur aan te pas moet komen....
  10. Walter:
    12 juli 2019
    Leuk verhaal weer Bert en het gaat dus uitstekkend, houden zo en morgen weer een nieuw positief verhaal hopelijk.
  11. Wilma en Wim:
    15 juli 2019
    Wat zijn jullie toch een kanjers. Chapeau hoor.
    Blijven genieten van jullie verslagen. Vooral de gebeurtenissen en het doorzettingsvermogen. Ga zo door, maar pas op voor onweer. Kijken uit naar de verdere belevenissen