Dag 2

31 augustus 2015 - Weiswampach, Luxemburg

Roetgen, Duitsland - Weiswampach 95km

Nadat ik gisteren mijn verslag had geschreven bij de toiletblokken (i.v.m. Wifi) van de camping, om 9.30 uur mijn tent ingedoken. Voorbereid op een koude nacht had ik mijn sokken en fleecetrui al klaarliggen.

Gisteren lekker lamskotoletjes gegeten bij een Turks afhaalrestaurant langs de weg.

Uiteraard veel vragen van de campinggasten, meestal caravaneigenaren, wat ik daar aan het doen was. De meesten hadden natuurlijk ook al vaak dergelijke reizen ondernomen.

Het duurde nog wel 2 uur voordat ik in slaap viel. De hele nacht bloedheet gehad en om 6uur wakker. Gelijk er maar uit gegaan en strompelend naar het toiletgebruik gegaan. Mijn nek zat muurvast.

Alles weer ingepakt en om 8.00u vertrokken richting Sankt Vith. Constant vraag je ook af in welk land je eigenlijk fietst

Vandaag weer warm en de hele dag op Vennbahn door de Ardennen gefietst. Dat is waarschijnlijk ook het probleem, want ik wist echt niet meer waar ik was.

Tot Sankt Vith had ik de route nog wel onder controle, echter daarna wist ik soms niet waar ik was. De ene keer stuurde een Duitser mij een verkeerde kant op en de andere keer weer een Belgische.

Rond 4 uur dacht laat ik eens rondkijken of er een camping in de buurt is. Te laat, op de Vennbahn zijn er nauwelijks campings. Toch wel vreemd omdat de meeste fietsers ook campinggasten zijn.

Zoals meestal zijn er op het laatst ineens hele pittige klimmetjes, zo ook deze keer.

Een dorpsbewoner had mij de berg opgestuurd en verzekerd dat er een hotel stond.

Het stond er inderdaad, echter het was gesloten. Ik wilde net overwegen om mijn tent dan maar in de tuin van het hotel op te zetten, toen er een aardige dame uitlegde dat er op 2 km een hotel beschikbaar was.

Het was al 18.00u, dus ik had geen keus. Ik zit nu in Hotel Restaurant Keup in Weiswampach Luxemburg. Knap als iemand van jullie hier ook iets over gehoord hebben.

Inmiddels een biertje en wijntje met Pizza gegeten. Morgen maar even anders aanpakken. goed de route uitstippelen met beschikbare campings. Ik moet jullie teleurstellen want mijn foto adapter voor IPad is kapot.Dus voorlopig even geen foto's

Ga beneden nog maar een wijntje drinken.

1. Maria Löbach:
    31 augustus 2015
    Ha Bert, het lijkt wel of je heel ver weg bent in een compleet andere wereld. Santiago lijkt makkelijker. Misschien omdat t een echte route is.... Nou, goede moed. Lfs, Maria
  2. Frans:
    31 augustus 2015
    Na zo'n nacht en dag verdien je wel een hotel.
    Jammer voorlopig geen plaatjes meer.
  3. Jan Bunnik:
    31 augustus 2015
    Nou Bert, dat is me een verhaal. Je kent die uitdrukking: soms zit het tegen, soms zit het mee. Er zal nog wel een en ander op je pad komen, houd je taai. Morgen gaan wij vanuit de Vaucluse door naar onze vaste camping bij Bandol. Salud!
  4. Fons en Marieke:
    31 augustus 2015
    Wat een verhaal Bert. Hopelijk kom je lekker bij in een heerlijk hotelbed en kun je morgen er weer vol tegenaan. De VVV kan je meestal goed helpen om campings op de route te selecteren zo tegen 3 uur in de middag zodat je nog ruim de tijd hebt om daar te komen.Overigens kunnen ze je ook aan leuke preiswerte hotelletjes helpen.
    Bon courage !
  5. Jan van Zelderen:
    31 augustus 2015
    Heel verstandig om een Hotel te nemen!

Geniet van het fietsen, waar je ook blijkt te zijn!
  6. Mieke:
    31 augustus 2015
    Ik doe het je niet na hoor pfff echt een doorzetter
  7. Martin:
    31 augustus 2015
    Hoi Bert, tjonge tjonge dat was geen kattepis wat jij hebt doorgemaakt en overwonnen. Hopelijk slaap je vannacht goed en doe je energie op voor morgen. Sterkte Martin
  8. Piet:
    1 september 2015
    Hoi Bert, de weersverwachtingen voor vandaag 1-9 zijn niet best.Hopelijk heb je er geen last van.
    Geen wijntje maar een biertje (vocht) nemen, die zijn daar erg lekker.
    Sterkte voor vandaag.
  9. Wil:
    1 september 2015
    Ha Bert, zo zie je naar weer dat er meerdere wegen naar Rome leiden... Wat een verhaal,gelijk heb je om af en toe een hotel op te zoeken succes verder, wil en aad
  10. Marian Meeuwisse:
    1 september 2015
    Puh puh m'n petje weer af voor jou!!!
    Na zo'n dag zou ik toch geen zin meer hebben in zo'n prachtig verslag...!?
    Daarom dubbel dank daarvoor!
    Ik doe t je niet na!
    Succes morgen!