Dag 1

30 augustus 2015 - Roetgen, Duitsland

Maastricht - Roetgen, Duitsland 75 km
Vanochtend om 8.30 vertrokken uit Maastricht en uitgezwaaid door Manon, Guido en de kleinkinderen. In een rustig tempo richting Bemelen gefietst, na 6 km begon direct al de beklimmingen richting Aken. Een paar keer moeten lopen omdat de klimconditie nog niet optimaal is.
Trouwens klimmen met percentage van 10% of meer met bagage lukt überhaupt niet meer.

Bij Bemelen begint het, de weg gaat omhoog en probeer de juiste versnelling te vinden om die oude benen te laten draaien. Met een korte pittige klim bestijg ik hier de Bemelerberg. Boven aangekomen is het plateau van Margraten.

Via Gulpen kom je in het Geuldal met steile hellingen die vaak bebost zijn. Via Mechelen kom je op de route naar Aken. Vandaag veel dagjesmensen, dus uitkijken geblazen.

In Aken de Dom bezocht, het bekendste monument van de stad. De Dom is gebouwd in de 8e eeuw. Voor Simone heb ik een kaarsje aangestoken bij het Mariabeeld.

Moest nog wel even zoeken waar de Vennbahn begon.De Vennbahn (Spoorlijn) werd 125 jaar geleden aangelegd als verbinding tussen steenkoolbekkenvan Luxemburg en Duitse Roergebied. Nadat er nog een aantal jaren een klein deel als toeristisch spoorlijntje werd gebruikt is besloten om nu dit fietspad aan te leggen.

In ieder geval ideaal om de Ardennen per fiets te bedwingen. Via de Vennbahn uiteindelijk op een camping terecht gekomen in Roetgen (Duitsland).

Net even bij een brasserie een biertje gedronken en heerlijke lamskotoletjes gegegeten. Nu aan de zelf gemaakte koffie.

Vandaag behoorlijk moeten afzien, zeker met die ontzettend hoge temperaturen. In Aken was het 34 graden. Je probeert zoveel mogelijk te drinken, echter achteraf drink je altijd te weinig.

Ben benieuwd hoe ik vannacht in mijn tentje slaap.

Verstuurd vanaf mijn iPad

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Manon Stollenwerck-van Batenburg:
    Ha pap,
    Goed gedaan! Zijn trots op je.
    liefs van ons allemaal
  2. Mieke:
    30 augustus 2015
    Goed gedaan Bert veel plezier in je tentje vannacht xxxxxx
  3. Frans:
    30 augustus 2015
    Hoi Bert, de kop is eraf en dat was meteen een stevige zo te lezen. Hoezo oude benen? Hooguit qua leeftijd, zeker niet wat soeplesse en kracht betreft.
    Ben benieuwd naar je eerste nacht.
  4. Fred Severs:
    31 augustus 2015
    Eerste dagen de moeilijkste, gaat goed zo...hopelijk minder regen vannacht gehad dan hier, sterkte verder Bert
  5. Selly:
    31 augustus 2015
    Ik vind het een fantastisch plan, leuk dat het nu echt begonnen is. En ik ben benieuwd naar de tent! X
  6. Piet:
    31 augustus 2015
    Goed zo broertje, neem mijn petje af hoor!!
  7. Jan en marianne:
    31 augustus 2015
    Goed begin Bert en nog op bekend terrein. Op de Gulperberg heb je nog bij ons geslapen in je tentje bij de caravan. Je klimcapaciteiten zullen elke dag toenemen. Wij vertrekken deze
    week ook met de caravan en zitten eigenlijk niet ver bij je vandaan. Veel succes verder.