Voorbereiding Rome 2016

29 november 2015 - Voorburg, Nederland

Sint Pietersplein Rome

Inmiddels al wat voorbereidingen getroffen voor mijn vervolg naar Rome. Doelstelling is om op 2 juni 2016 per trein te vertrekken naar Basel, om daar de route naar Rome weer op te pakken. Alvast een voorboeking gedaan bij de treinreiswinkel in Leiden.

De bedoeling is dat ik weer ik op de camping Petit au Port in Huningue (4km van Basel) overnacht en van daaruit Vrijdag 3 juni de start naar Rome maak.

Ik fiets vanaf Basel 3 dagen naar Bludenz (Oostenrijk) om vandaar de route van Reitsma op te pakken.

De totale afstand is ongeveer 1400km. ( inclusief verkeerd rijden) .

Ellie komt mij na afloop van de fietstocht opzoeken in Rome.

Inmiddels hebben we in Rome een hotel geboekt. Het hotel ligt vrijwel op de route en op een paar honderd meter van het Vaticaan. Echt in Rome dus. Wij zullen daar 4 dagen  verblijven om uit te rusten van de fietstocht. We hebben ook al de terugreis geboekt. We vliegen vanaf Rome naar Rotterdam met Transavia.

Aangezien Paus Franciscus het heilige jaar heeft aangekondigd, heb ik al vroeg het hotel en de terugreis vastgelegd.

Ook heb ik alvast de terugvlucht geboekt bij Transavia.Ellie komt mij opzoeken in Rome op woensdag 22 juni en vliegen samen weer terug op Zaterdag 25 juni.

Zijn we weer net op tijd terug voor de verjaardag van onze kleinzoon Daan.