Dag 2

3 juni 2016 - Waldshut-Tiengen, Duitsland

Vrijdag 3 juni 2016 Huningue ( Basel) - Waldshut 75 km

Gisteren lekker van mijn spaghetti genoten en na alle nachtvoorbereidingen rond 10.00 naar bed gegaan. Na een goede nachtrust werd ik rond 6.00 uur wakker en hoorde de regen gestaag op mijn tentdak tikken. Onder een afdakje mijn ontbijtje gemaakt en daarna zo snel mogelijk mijn natte tent ingepakt.
Terwijl ik daarmee bezig was, zag ik vanuit mijn ooghoek 1 van de Nederlanders met een originele ondersteek die tot rand gevuld was met urine naar de WC gebouwen lopen om hem te legen. Of het de gewoonste zaak van de wereld was.
Vorig jaar hebben een aantal volgers gelachen om mijn pannetje die ik gebruikte, echter dit is toch wel het toppunt. Zo' n glazen ondersteek moet toch vrij zwaar zijn om mee te nemen op de fiets.
Ik heb nu ook een oplossing voor het plas probleem. Ik gebruik nu mijn koffie beker!
Vanochtend in de stromende regen om 8.15 vertrokken richting Schaffhausen.
Gelukkig hield de regen rond 12.30u op, want ik begon het al behoorlijk koud te krijgen.
De route loopt vanaf Basel aan de noordzijde van de Rijn aan de Duitse kant en kronkelt via allerlei leuke plaatsen naar het Oosten. Je komt dan heel leuke plaatsen tegen, zoals:
Rheinfelden, Bad Sackingen, Laufenberg en Waldshut.
Aangezien het vandaag slecht weer was, heb ik besloten om stoppen en mij aan te melden op de zeer luxe Rhein-Camping in Waldshut. Voor de liefhebbers: http://www.rhein-camping.de.
Vandaag niet zoveel te melden, omdat ik hele dag bezig ben geweest met de regen en met het drukke verkeer in de steden.
Overigens is het nu lekker weer en zit ik op het terras in de zon dit verslag te schrijven onder het genot van een Rothaus Hochschwarzwald.
Straks ga ik even nadenken, welke diner bon ik van mijn sponsoren ga gebruiken.

1. Ans:
    Ha Bert,
    Bewonder je moed om zo door de regen te blijven fietsen. Lijkt me na een uur toch wel erg te gaan vervelen.
    Maar heerlijk dat je nu vande zon kan genieten.
    Neem nu een lekker biertje en proost in gedachten op de goede afloop van je reis.
    Groetjes,
    Ans
  2. Anton:
    Hoi Bert
    Goed van je om ondanks de regen toch te gaan fietsen, geniet van je diner en ben benieuwd naar je volgende verhalen. Succes verder !
  3. Martin:
    Dag Bert,
    Jouw reisverhaal leest als een jongensboek. Een mens maakt wat mee als hij even van huis is. Grote bewondering voor je doorzettingsvermogen om in zulk regenachtig weer te gaan en blijven fietsen. Laten we afspreken dag het vanaf nu alleen nog maar zonnig is.
    Succes gewenst, Martin
  4. Carry en Joop:
    4 juni 2016
    Al die contrasten maken het tot een spannend verhaal! Ga zo door!
  5. Manon Stollenwerck-van Batenburg:
    4 juni 2016
    Goed pap!
    Ben erg benieuwd hoe groot die koffiebeker is..?
    Ben benieuwd naar de tocht van vandaag! Dikke kus.