Dag 9

7 september 2015 - Huningue, Frankrijk

Rouffach - Huningue ( Bazel) 60 km
Vanochtend vroeg opgestaan, de Polen zaten al aan het ontbijt alvorens zij bij een wijnboer weer aan het werk gingen.
Zij werken voor €8 bruto bij een wijnboer en weten niet of zij die dag wel werk hebben.
Als ik niet toevallig langs de receptie was gefietst, had ik echt vergeten te betalen. Voor €8 inclusief toeristenbelasting hoef je tenslotte niet als een dief in de nacht verdwijnen.
Eerst nog even een petit dejeuner genomen in het dorp, echter daar kan ik echt niet op fietsen.
Dus onderweg nog even een pain au chocalate en een stokbrood gescoord.
De eerste 20 km zijn ongelooflijk saai. Je fietst door alleen maar uitgestrekte maisvelden.
Dat veranderd bij Munchhouse. Daar begint het bewegwijzerde deel van de fietsroute door het Foret de la Harth. Kilometers en kilometers fietst je door de uitgestrekte bossen.
Op een gegeven moment wordt het wel saai, maar altijd nog leuker dan over asfalt fietsen.
Het laatste deel van de route gaat langs het Canal Du Rhône au Rhin. Het fietspad heeft mooi asfalt en is breed. Hier kan je de turbo erop zetten en met wind mee was ik rond 13.00 uur op de plaats van bestemming. Camping Petit au Port 4 km voor Bazel.
Een gezellige Camping waar ik al een leuk contact heb met een Frans echtpaar.
Ook is er gelukkig WIFI.
Nu even de Rijn overgestoken via een brug en een biertje met hotdog genomen als voorgerecht.
De Duitse kant is veel gezelliger en veel Fransen lopen te sjokken met allerlei boodschappen huiswaarts.
Morgen rustig inpakken en Bazel verkennen, waarna ik om 10.00 uur op nachttrein stap