Dag 9

7 september 2015 - Huningue, Frankrijk

Rouffach - Huningue ( Bazel) 60 km
Vanochtend vroeg opgestaan, de Polen zaten al aan het ontbijt alvorens zij bij een wijnboer weer aan het werk gingen.
Zij werken voor €8 bruto bij een wijnboer en weten niet of zij die dag wel werk hebben.
Als ik niet toevallig langs de receptie was gefietst, had ik echt vergeten te betalen. Voor €8 inclusief toeristenbelasting hoef je tenslotte niet als een dief in de nacht verdwijnen.
Eerst nog even een petit dejeuner genomen in het dorp, echter daar kan ik echt niet op fietsen.
Dus onderweg nog even een pain au chocalate en een stokbrood gescoord.
De eerste 20 km zijn ongelooflijk saai. Je fietst door alleen maar uitgestrekte maisvelden.
Dat veranderd bij Munchhouse. Daar begint het bewegwijzerde deel van de fietsroute door het Foret de la Harth. Kilometers en kilometers fietst je door de uitgestrekte bossen.
Op een gegeven moment wordt het wel saai, maar altijd nog leuker dan over asfalt fietsen.
Het laatste deel van de route gaat langs het Canal Du Rhône au Rhin. Het fietspad heeft mooi asfalt en is breed. Hier kan je de turbo erop zetten en met wind mee was ik rond 13.00 uur op de plaats van bestemming. Camping Petit au Port 4 km voor Bazel.
Een gezellige Camping waar ik al een leuk contact heb met een Frans echtpaar.
Ook is er gelukkig WIFI.
Nu even de Rijn overgestoken via een brug en een biertje met hotdog genomen als voorgerecht.
De Duitse kant is veel gezelliger en veel Fransen lopen te sjokken met allerlei boodschappen huiswaarts.
Morgen rustig inpakken en Bazel verkennen, waarna ik om 10.00 uur op nachttrein stap

1. Paul leistra:
    7 september 2015
    Prachtige reis, Bert. Toch knap, op jouw leeftijd.
  2. Jan Bunnik:
    7 september 2015
    We hadden ons niet gerealiseerd dat je al zo zuidelijk was, petje af Bert. Wat zijn wij toch bevoorecht als je verhaal over die Polen leest. Hoe gaan die arbeidsverhoudingen veranderen met die grote vluchtelingenstroom die Duitsland bereikt. Groetjes van ons beiden
  3. Heleen Campagne:
    7 september 2015
    Viel spass in Basel. Ik ben trots op je!
  4. Jan van Zelderen:
    Geweldig Bert!
    Wat kan een wijntje en een Wifi al toen doen.
    Je bent een voorbeeldig voorbeeld van een actieve 65-Plusser!
    Wij verdienen nog meer dan die Polen met niets doen!
    Hou je haaks en nog heel veel Fiets-plezier!
  5. Fred Severs:
    Prima Bert, knap werk...
    Goede reis terug en see you soon,
    Fred en Maria
  6. Mieke:
    Goed gedaan Bert
    Een hele goeie reis terug xxxx
  7. Manon, Guido, Bram, Oli4 en Kiki:
    Gefeliciteerd !
    Rome deel 1 overwonnen, knap gedaan !
    Tot snel, groeten Guido.
  8. Piet:
    8 september 2015
    Vannacht ook een heel stuk gefietst en was al in Basel...gelukkig werd ik in bed wakker...knap werk Bert.
  9. Lenneke:
    Super gedaan, Bert! Gefeliciteerd
  10. Wil en Theo:
    8 september 2015
    Klasse, Bert ! En wat een belevenissen.... Goede reis terug.
    Tot gauw, groeten Theo
  11. Piet Roling:
    8 september 2015
    Geweldig gedaan. Dat geeft je vertrouwen voor de volgende Fase om in Rome te komen.
    Goede reis terug
    Ted en Piet
  12. Frans:
    8 september 2015
    Welkom thuis Bert. Fantastisch gedaan. Ik hoop dat je snel weer gaat fietsen, want het is ontzettend leuk al die belevenissen van je te lezen.
    We hebben donderdag nog een plekje vrij in een flight op de Hooge Rotterdamse. Je gaat toch niet zeggen dat je moe bent?
  13. Leonie:
    8 september 2015
    Hi Bert, you did it... Bravo !!!!
    Binnenkort even bij praten op terras van Banka, tot dan.
    Groetjes,
    Leonie
  14. Paul Deen:
    Hi Bert,
    Mooie verhalen die je elke dag weer uit de mouw schudt.
    Wist niet dat je zo aan je pen kon likken.
    Ik lees ze met bewondering en ook dat je
    je hebt ingelezen over de streek en cultuur.
    Goede voortzetting met je tocht.
    Zie je wel weer op de fietsclub op de 27ste van deze maand.
    Sportieve en bewonderende groet.