Dag 8

6 september 2015 - Rouffach, Frankrijk

Molsheim  - Rouffach 85km
Gisteren heerlijk genoten van mijn luxe in Hotel Le Bugatti. Met een flink ontbijt in mijn maag rond 8.30u vertrokken richting het zuiden naar Colmar.
Vergeet nog even te zeggen dat ik midden in de Elzas zit en natuurlijk een paar Pinot Gris bij het eten heb genomen. Heerlijk, zeker als je bijna geen wijn drinkt tijdens de fietsreis.
Vandaag heerlijke fietsdag met veel Fransen op de weg en in de dorpen veel activiteiten.
Onderweg nog even een voetbalwedstrijd gekeken met 2 Amerikanen, een vader en een zoon.
De zoon had maar 10 dagen beschikbaar en zij fietsten wat rond in de Elzas en gingen daarna in de Pyreneeën fietsen. Waarschijnlijk daarna als de brandweer naar huis, echt Amerikaans.
Na een paar foto's hartelijk afscheid van elkaar genomen.
Ook kwam ik nog per ongeluk terecht op een stadscircuit voor formule 3 raceauto's, ik had het pas in de gaten toen 10 raceauto's met veel gebrul aan kwamen stormen. Niemand zij er iets van en kon gewoon door fietsen nadat ik een paar foto's had gemaakt.
Een groot deel van de route gaat over een fietspad dat flink op en neer gaat. Vanaf Dambach wordt het nog leuker want dan volg je de Route Du Vin.
De Route Du Vin is een toeristische wijnroute die loopt van Marlenheim in het noorden tot Cernay in het zuiden. De route loopt langs de voet van de Vogezen dwars door de golvende wijngaarden van de Elzas en je fiets door veel dorpen met mooie pleinen en vakwerkhuizen.
Eerst komt de Route Du Vin door het dorpje Chatenois. Het laatste dorp op de wijnroute is Rouffach, waar ik nu aangekomen ben op de gemeente camping. De receptie is niet open echter geen probleem, morgen gewoon betalen.
Na het luxe hotel van gisteren is dit nu wel weer even wennen. Er staan 3 tenten en een caravan.
Ik ga straks op de fiets maar eens naar het dorp of er nog iets te eten is. Op zondagavond zijn alle restaurants in de Rouffach gesloten, dus dan maar een afhaal pizza met een biertje.
Mijn telefoon vertoont rare kuren, ik kan niet naar het thuisfront telefoneren en als je WIFi zegt denken ze dat je van mars komt. Ook in dit dorp werkt Wifi niet.
Via Drie Poolse meisjes die ook op de camping staan, heb ik Ellie een SMS-je gestuurd dat ik goed ben aangekomen. Aardige en behulpzame mensen heb je toch of zouden ze medelijden hebben met zo'n ouwe senior. Het kan natuurlijk ook mijn charme zijn die indruk maakt.
Grappige was dat Ellie zei waar komt deze SMS vandaan, waarop ik zei van 3 Poolse meisjes, waarop zei Ellie oké !
Oké genoeg geleuter, ik ga mij voorbereiden op de nacht.
Morgen verwacht ik in Bazel aan te komen, het aantal kilometers is nog maar 60.

1. Mieke:
    7 september 2015
    Nou zet hem op nog een dagje en dan heb je het weer gehaald succes morgen en goede reis terug heel knap gedaan ik doe je niet na xxxx
  2. Jan en marianne:
    7 september 2015
    Wat mooi Bert, dat je weer wat leuke ontmoetingen hebt meegemaakt. Nog 60 km en de 1e etappe zit erop. Je zal er weer met veel voldoening op terug kijken. Die pinot grit he, heerlijk. Gr.
  3. Fred Severs:
    7 september 2015
    Ok Bert, je hebt het toch maar geschoten met de wijnroute, 3 poolse vrouwen en....een tevreden Elly.
    Nog dagje en de klus zit erop, knap hoor en vlgnde week de
    golfbaan weer op, die we warm hebben gehouden.
    Goed weer als je terugkomt, sedert je vertrek 1ste keer.
    Hasta.. en succes morgen, Fred
  4. Ellie:
    Hallo Fred,
    Ik heb nu wel weer wil zin om een balletje te slaan.
    Eigenlijk maar 1 dag regen gehad, dus ben wel mooi weer gewend.
    Tot gauw.
    Gr.bert