Dag 6

4 september 2015 - Mittersheim, Frankrijk

Metz - Mittersheim 75km

Deze keer een redelijk warme nacht gehad, zonder dauw op de tent, dus ik kon vroeg inpakken. De gasten in de luxe campers en caravans lagen nog in diepe rust toen ik vertrok. Voor het eerst  een winkel op de camping waar ik wat inkopen voor de dag kon doen.Mijn fietscomputer wees mij de weg naar het volgende doel Mittersheim.

Eigenlijk valt er niet zoveel te vertellen over deze dag. Ik voelde bij de eerste klim al gelijk dat de benen vandaag niet wilde. Waarschijnlijk door avond in Metz. Komt nog bij dat ik last van mijn linkerknie heb.

Bij het verlaten van Metz wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de fietspaden door de moderne buitenwijken. Als je Metz echt verlaten hebt bevindt je je al tussen de glooiende heuvels. Het eerste plaatsje is Pange, hierna gaat de route zuidwaarts om dan een heuvel op en heuvel af weer aan te sluiten op de hoofdroute.

Een beetje een saaie dag met stille dorpen waar je in en uitklimt. Geen winkel of restaurant open. Na 75 km kwam ik in Mittersheim aan op camping met alleen maar stacaravans aan een schitterend meer met allerlei watersportfaciliteiten. Aangemeld bij de receptie en snel boodschappen gedaan voordat de winkels zouden sluiten. Laatste geld uitgegeven aan de boodschappen en vroeg waar ik kon pinnen.

Dat kon helaas niet, dan moest ik maar 8 km naar het volgende dorp fietsen. Pinnen was ook nergens mogelijk. Dus uiteindelijk een garagehouder gevraagd of ik 20 euro mocht pinnen en dat mocht gelukkig, zodat ik s avonds mijn steak hache naar kon binnen werken. Douches waren kapot, dus maar laten zitten. Morgen maar een grotere stad opzoeken met meer faciliteiten. Er moet tenslotte gewassen worden.

1. Mieke:
    5 september 2015
    Goed hoor nog even doorzetten en dan ga jd weer naar huis
  2. Jan van Zelderen:
    5 september 2015
    De camping dus getest op 'Zwart-Geld', Bert!

Dat mag de Fietspret niet drukken!
    Gelukkig kan je op je Fietscomputer vertrouwen.
    Wel jammer dat je geen cameratje hebt, voor begeleidende beelden.

Met groet uit een regenachtig Den Haag!
  3. Jan Bunnik:
    5 september 2015
    Ja Bert, de ene camping is de andere niet. Hopelijk was je steak hachė lekker. Dat je telkens nog zo veel energie hebt voor je zeer lezenswaardige reisverhalen, vinden wij een extra compliment waard, een bonuspunt heet dat altijd zo mooi in die culinaire restaurant beschrijvingen. Hier is de zon weer doorgebroken na een bewolkte dag gisteren. Wel een behoorlïjke mistral, dus geen stranddag. Groetjes uit Bandol.
  4. Leonie:
    5 september 2015
    Hééééé Bert, ik vind je kranig hoor!!!
    en wat heerlijk dat je zo positief denkt (Moezel° etc).
    Keep on going en neem ook je rust.
    Kijk uit naar het volgende bericht van je.
    Leonie
  5. Maria Löbach:
    5 september 2015
    Stoer, hoor, Bert: ongewassen, met baartje van n dag, zonder geld op pad; eindelijk wordt het spannend!! De knie moet wel aandacht krijgen. Die stuur ik wel. Lfs, Maria.
  6. Jan en marianne:
    5 september 2015
    Je hebt er alweer ruim dehelft opzitten Bert. Het avontuurlijke van fietstochten blijft toch trekken, zelfs als het even niet mee zit. Het lukt je allemaal perfect. Ga zo door.