Dag 19

20 juni 2016 - Rome, Italië

Dag 19 Maandag 19 juni 2016 Narni Scola - Rome 95km

Vannacht niet zo heel goed geslapen, waarschijnlijk toch door de spanningen van de laatste fietsdag naar Rome.
Afgesproken dat we vandaag Rome willen bereiken. Gisteren een ouderwetse Italiaanse maaltijd gegeten, klaargemaakt door een Italiaanse mama. Na wat boodschappen rond 8.15 vertrokken. Het zou 1 van de zwaarste tochten worden, ook gezien de afstand.
Vanuit Narni Scola daal je over Via Flaminia naar het  dal van de Tiber.
Hierna is het alleen maar klimmen en dalen met percentages tussen de 5 en 8 procent.
Gelukkig was het bewolkt en de rond de 25 graden.
Vandaag heb ik mij goed moeten concentreren op het verkeer, omdat bijna de gehele route over de autoweg gaat. Dat betekent klimmen tussen auto's, maar ook afdalen.
Soms worden er snelheden bereikt van rond de 45 km.
Naeen hele dag klimmen , kwamen we  rond  16.00 u in de spits terecht van het chaotische Romeinse verkeer. Geen strepen op de weg, kuilen en gaten in de weg, dwars tegen het verkeer in, onduidelijke rotondes en teveel verkeersborden.
Na enig zoeken vonden we de camping , waar ik voor 2 nachten een bungalow heb gereserveerd .Ook Ellie en ik zullen overnachten vanaf woensdag  in een Bungalow op deze camping.
Het park waar we nu zitten is  Village Flaminio en ligt 6 km van het centrum.
Morgen rijden Rob en ik naar het Vaticaan om de foto's te maken op het plein en dan zit de reis er  op. De twee dagen fietsen met Rob uit Nootdorp zijn goed bevallen.
Zeker zo'n laatste dag als je het zwaar hebt, is het goed dat je je vermoeienissen deelt en op het juiste moment even stopt om te eten en te drinken.
Dat heb ik soms nodig, omdat ik de neiging heb weleens te lang door te gaan.
Op het resort uitstekend gegeten en deze keer mocht ik de rekening op naam van mijn golfmaten zetten. Bedankt mannen
Ik blijf tot Zaterdag in Rome en verheug mij op de komst van Ellie. Ik  ga morgen
alvast de boel verkennen en het testimonium in het Vaticaan ophalen.
Ook moet de fiets worden ingeleverd bij het transportbedrijf. Dus de komende dagen nog drukke werkzaamheden.
Ik zal  jullie op de hoogte blijven houden, zolang ik in Rome ben.
Alle volgers wil ik alvast bedanken voor de reacties en het enthousiaste medeleven tijdens de tocht.

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Ans:
    20 juni 2016
    Proficiat en petje af voor deze geweldige prestatie!
    Groet,
    Ans
  2. Jan Bunnik:
    20 juni 2016
    Gefeliciteerd Bert met deze fantastische prestatie!
  3. Manon Stollenwerck-van Batenburg:
    20 juni 2016
    Geweldig pap! Gefeliciteerd met deze fantastische prestatie. Wij zijn trots op je! Xxx
  4. Ellie:
    Knap gedaan. Ben heel erg trots op je. Ik verheug me op Rome. Lfs Ellie
  5. Mieke:
    20 juni 2016
    Goed gedaan Bert we zijn trots op je rust nu maar lekker uit
  6. Anton:
    Grandioos gedaan Bert.
  7. Manon, Guido, Bram, Oli4 en Kiki:
    Gefeliciteerd !
    Super goed !
    Drink maar een goed glas wijn op !
  8. Paul leistra:
    Respect!
  9. Heleen Campagne:
    Gefeliciteerd Bert!
    wat een geweldige prestatie! Ga nog maar fijn een paar daagjes met Ellie genieten in Rome.
    groetjes, Heleen
  10. Mila Caffin:
    20 juni 2016
    Proficiat Bert, geweldig, wat een prestatie!!!
    Geniet maar fijn in Rome met je geliefde
    Groetjes
  11. Jan en marianne:
    20 juni 2016
    Proficiat Bert, weer een onuitwisbare herinnering .
  12. Jos Berlijn:
    20 juni 2016
    Bert in Rome. Het kan toch bijna niet mooier om zo'n prachtige reis te beeindigen met een rondje Colosseum. Van harte gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep. Petje af. Gr., Jos
  13. Carry en Joop:
    20 juni 2016
    Een geweldige prestatie. Geniet nu van Rome samen met Elly en kijk terug op een onvergetelijke ervaring.
  14. Piet:
    20 juni 2016
    Klasse Bert! Geweldig weer wat je hebt volbracht. Gezellige en "rustige" dagen met Ellie in Rome. Dikke knuffel, Piet en Phyllis xx
  15. Frans:
    20 juni 2016
    Sterke benen en een mooie pen. Goed gedaan jochie!
    Geniet van Rome met z'n tweetjes.
  16. Peter:
    20 juni 2016
    Bert geweldige prestatie heb je weer geleverd. Ik bewinder je doorzettings vermogen en geniet van je verhalen. Je hebt een leuke schijf stijl met voldoende zelfspot. Geniet van je rust en geniet straks met Elly van lopen door Rome.
  17. Fons en Marieke:
    20 juni 2016
    Roma caput mundi gehaald ! Fantastische prestatie. Je evenaart de oude Romeinen. Geniet van de eeuwige stad. Nu met je fietsvriend en vanaf woensdag met Ellie. Wij hebben genoten van jouw reisverslagen en straks genieten we ongetwijfeld van jouw verhalen !
  18. Dries Braat:
    Super!! Mooi werk en snel gedaan. Have fun in Rome
  19. Maria Löbach:
    20 juni 2016
    Geweldig, Bert, wat een heerlijk gevoel zul je hebben. Heel goed gedaan en geniet van de rust nu. Dikke kus en liefs.
    Ellie komt er snel aan en dan samen door Rome LOPEN!!!
  20. Maria Löbach:
    20 juni 2016
    Denk aan het kaarsje, hè Bert?
  21. Wil en Theo:
    20 juni 2016
    Eerst Rome zien met Ellie en dan ....... een nieuwe uitdaging aangaan!
    Proficiat, Bert.
    Gr., Theo
  22. Jan en marijke:
    Bert,
    Geweldige prestatie, gefeliciteerd !!, veel plezier met Ellie in Rome, als je de paus een knuffel wil geven ga dan op woensdag ochtend naar het Sint Pietersplein, maakt zijn wekelijkse rondje.
    Bedankt ook voor je mooie reisverhalen.
    Groeten, Jan en Marijke
  23. Annie:
    20 juni 2016
    Proficiat Bert met het behalen van je droom. Geniet nu maar van een paar dagen in Rome, saampjes met je vrouw.
  24. Frank:
    Giorno Bartholomeus
    Fantastico pedelato tutti quei chilometri a Roma. Wanneer kun je op audientie bij de paus na het volbrengen van deze kruistocht.
    Uit ervaring weet ik dat het een bijzonder moment is als je op je fietsje aankomt op het Sint Pietersplein. Ik begrijp dat je samen met je vrouw ook nog Rome gaat doen.
    Heel veel plezier samen. Wij, Anja en Henk uit Leiden daarbij de brug over het kanaal hebben erg genoten van je reisverslagen met plaatjes etc. Een ideale manier om het thuisfront op de hoogte te houden.
    We gaan hopelijk nog veel van je horen.
    Ciao maestro
    Anja en Henk Frank
  25. Jan Berkelmans:
    21 juni 2016
    Knap gedaan Bert. Zo zie je maar, dat er veel wegen naar Rome leiden. Hoor binnenkort bij een toertocht van De Tol wel de bijzonderheden van je fietsavontuur. Mooie dagen gewenst in Rome, een prachtige stad.
  26. Wil:
    21 juni 2016
    Gefeliciteerd Bert , Super prestatie !
  27. Abri Van Es:
    21 juni 2016
    Compliment,Bert,voor deze grootse prestatie,je hebt karakter getoond en een voorspoedige terugreis
    Yvonne en Abri
  28. Piet Roling:
    21 juni 2016
    Alle respect voor je doorzettingsvermogen. Gefeliciteerd met het behalen van je doelstelling. Zo heb je eer van je voorbereidende werk.
    Chapeau
  29. Jan Bunnik:
    21 juni 2016
    Het zal wel afkicken zijn na zo'n reis en mooi dat je Rob tegenkwam. Voor nu nog fijne dagen Bert met Ellie in Rome. Ciao!
  30. Wilma en Wim:
    21 juni 2016
    Wat geweldig en een super prestatie Bert. Een diepe buiging voor de uitdagingen die je hebt ondergaan.
    We hebben zoals we van jou gewend zijn ook genoten van je fantastische verhalen. Wanneer komen je boeken uit ??? Wij promoten ze wel.
    Geniet nog van het mooie Rome vooral straks met je lieve allesje.
    liefs Wilma en Wim
  31. Ed Verschoor:
    22 juni 2016
    Bert, ik vind jouw prestatie in een woord, out(d)standing !
    Proficiat, en geniet nog maar even na van je geweldige reis.

Groet Ed Verschoor