Dag 18

19 juni 2016 - Narni, Italië

Dag 18 Zondag 19 juni 2016 Assisi - Narni Scalo 82 km

Gisteren om 18.00uur  de dienst voor Pelgrims bijgewoond in de Basiliek van Assisi.
Deze keer met de bus gegaan, ik had geen zin meer om nog een keer naar boven de te klauteren met de fiets.
De priester begon zijn dienst met alle pelgrims welkom te heten, althans dat begreep ik en noemde mijn naam als eerste met het doel van de reis en gaf alle pelgrims zijn zegen. Na de dienst ben ik weer teruggegaan naar mijn Trattoria en heb daar heerlijk gegeten in een echte Italiaanse omgeving. Nog bedankt Marjolein.

Vanochtend rond 8.00u vertrokken richting Rome, de eindbestemming wist ik op dat moment niet. Het weer was uitstekend.

Helaas miste ik een belangrijke afslag en moest ik met behulp van wat oude mannen uit het dorp op het goede spoor gezet worden. Was toch weer 10km omrijden.

Vanuit Assisi wisselen bos, graan en zonnebloemen elkaar af, terwijl in de verte de bergruggen nog zichtbaar zijn. Van Assisi tot  het verstilde stadje Bevagna gebeurde er vrij weinig.

Tot er op dat moment een Nederlander in zijn eentje kwam aan fietsen. Na wat uitwisselingen over de reis, stelde hij voor om samen verder te reizen.

Zijn naam is Rob uit Nootdorp en is al vanaf 22 mei onderweg.

Dus de laatste 50 kilometers veel geklommen met lange afdalingen naar Narni.

Dat was niet de bedoeling maar het begon te onweren en ontzettend hard te regenen. Dus hebben we allebei een kamer genomen in Hotel Narnia. Gaan straks een biertje drinken om verder kennis te maken en wellicht dat we nog samen 2 dagen kunnen optrekken.

Ik zit nog maar 90 km van Rome vandaan. I.v.m. het weer en de zwaarte van de route moet ik even bekijken of Rome in 1 dag haalbaar is. Het schijnt dat het veel klimmen is op de laatste dag. Geen nood ik heb nog genoeg tijd.

Ank ik ga jou aanbod vanavond gebruiken, ik heb wel weer trek na zo'n lange dag fietsen. Alvast dank

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Ans:
    Dag Bert,
    Wat bijzonder dat je naam wordt genoemd in zo'n mis, mooi gebaar.
    Fietsen in stevig onweer lijkt me doodeng, kan me voorstellen dat je dan zo snel mogelijk van de weg af wil.
    Sterkte met de laatste loodjes, hoop dat ze niet al te zwaar wegen.
    Groet,
    Ans
  2. Jan Bunnik:
    19 juni 2016
    Het einddoel komt nu echt dichtbij. Niet in een ruk naar Rome is ons advies. Dan kom wat relaxter aan en kun je samen met Ellie ook beter genieten van die fascinerende stad. Leuk dat je nu niet meer alleen hoeft te fietsen. Wij zitten inmiddels aan het Meer van Lugano, in Porlezza. Prima camping en het weer is ook in stijgende lijn. Van bene!
  3. Martin:
    19 juni 2016
    Dag Bert, dat moet je een goed gevoel gegeven hebben dat je naam genoemd is in de mis. Het is natuurlijk al lang geleden dat je je eigen naam door iemand uitgesproken hebt horen zeggen.Dit in het gezelschap van gelijkgestemde pelgrims is toch iets unieks voor je.
    Fijn dat je een maatje gevonden hebt voor de laatse etappes. Succes met de laatste loodjes.
  4. Thea Voermans:
    19 juni 2016
    Hallo Bert, heel veel succes met de laatste etappe(s). Je moet wel haast vleugels hebben gekregen door de zegening. Toch iets heel bijzonders. Wij zijn daar ook geweest en het doet echt iets met je. Groet Thea
  5. Leonie:
    20 juni 2016
    Hoi Bert,
    Voor jouw informatie hier, regen ,regen, regen!
    Leuk voor je,de ontmoeting met Rob, wie weet een fiets maatje
    op langere termijn.
    Heel veel sterkte voor de laatste etappe, daaaaag Bert.
    Leonie
  6. Wilma en Wim:
    21 juni 2016
    Wat leuk je naam in het Italiaans te horen in zo'n omgeving, geeft extra moed voor de laatste
    lootjes,
    Leuk dat je Rob hebt ontmoet, vooral voor de laatste kms.
    Bert heel veel succes en voor straks welkom in Rome.