Dag 14 ( rustdag )

15 juni 2016 - Cesenatico, Italië

Dag 14 ( rustdag ) Woensdag 15 juni 2016 Cesenatico

Toen ik vanochtend het rolluik open maakte, scheen de zon bij een heldere blauwe hemel. Een dagje strand zat er vandaag in.
Na het ontbijtje in Hotel Christoforo Colombo, eerst even met de fiets de boel verkend.
Naar het centrum van Cesenatico gereden en daar in de Pelgrimskerk een kaarsje aangestoken namens Heleen ( zie foto). Het leuke is dat deze kerk een Pelgrimskerk is, er hangt namelijk ook een afbeelding van St. Jacob. Er zijn regelmatig diensten voor de pelgrims.
Ik werd hartelijk ontvangen door de secretaresse van de parochie die een mooi stempel in mijn paspoort zette.
Cesenatico is naast een grote badplaats, ook een belangrijke vissershaven.
Het havenkanaal is in 1502 door Leonardo da Vinci ontworpen. Er eerst dan ook een gezellige drukte.
Na het rond fietsen en het nemen van foto' s, terug gegaan naar mijn hotel en mij omgekleed voor het strand. Omkleden is een groot woord, ik heb alleen een zwembroek en dan heb je het wel gehad. De hele middag op het strand gelegen en zo nu en dan als een gekooid dier een wandeling gemaakt naar zee en terug.
Toch wel heel apart dat je op 2000km in je eentje op het strand ligt aan de Adriatische Zee.
Vanavond eten in de haven en ga ik op kosten van mijn goede vriend Fred naar 1 van de vele visrestaurants.
Morgen nog 25 kilometer de Povlakte door om via het dal van de  Marecchia geleidelijk de Apennijnen binnen te dringen.

1. Heleen Campagne:
    15 juni 2016
    Fijn dat je zo'n mooie dag had om uit te rusten. Dankjewel voor het kaarsje. Sterkte de komende dagen. Groetjes, Heleen
  2. Mieke:
    15 juni 2016
    Hoi Bert zielig zo alleen op het strand wij hebben er ook vijf jaar geleden gelegen op het strand mooi daar he
    Nou de laatste loodjes en dan heb je het toch weer gehaald xxx uit sicilie
  3. Martin:
    15 juni 2016
    Dag Bert, Wat geweldig dat je op je "vrije" dag zo'n heerlijk zonnig weer had. Mooie foto's en zo te zien zie je er gelukkig uit. Houden zo tot in Rome. Succes.