Dag 13

14 juni 2016 - Cesenatico, Italië

Dag 13 Dinsdag 14 juni 2916 Ferrara - Cesenatico 130 km

Vanochtend had Christian, de eigenaar van de B&B persoonlijk het ontbijt klaargemaakt. Zijn service ging zover dat hij  gisteren zeker 45 minuten  uitlegde hoe alles werkte. In de B&B werkt nagenoeg alles automatisch.
Ook vanochtend stond hij mij aan te staren terwijl ik zat te eten. Voelde mij een beetje opgelaten. Toen ik mijn handen wilde wassen stond hij al naast mij met een theedoek.
In ieder geval was de service uitstekend en zijn enthousiasme aanstekelijk.
Gisteren zat ik buiten in een restaurant, toen ik op mijn schouder werd getikt door een Nederlands echtpaar uit Twente die ik een paar dagen geleden onderweg ontmoette.
Tafels aangeschoven, samen gegeten en ervaringen uitgewisseld.
Vandaag had ik mij voorgenomen, indien ik mij goed voelde twee etappes in 1 te doen.
Ook met de bedoeling de Po vlakte zo snel mogelijk achter mij te laten. Soms 30 kilometer geen hond te te zien. Ik bedoel natuurlijk mens, want een hond heb ik vandaag weer gezien.
Alle huizen hebben wel een waakhond, die soms door het hek uitbreken. Vandaag had ik zo'n hond die achter mij aan rende, deze keer had ik een gedroogde vijg tussen mijn stuur, dus toen die achter mij aankwam gooide ik een vijg naar achteren en werd hij gelijk afgeleid.
Schijnen ze lekker te vinden. Met gedroogde Abrikozen lukt het ook wel.
Het landschap is leeg, de wegen zijn doodstil en kaarsrecht
Rond 12.00 uur kwam ik in de plaats Anita, het einddoel van de etappe volgens het routeboekje. Dus heb ik maar besloten om gelijk door te rijden naar Cesenatico.
Rond 15.00u moest ik even schuilen voor een onweersbui en besloot het asfalt te kiezen in plaats van een onverhard fietspad ( i.v.m de regen ).
Had ik eigenlijk wel spijt van,  omdat ik 15 km op een N weg moest fietsen met allemaal passerend vrachtwagens en waanzinnig rijdende Italianen.
Je moet er gewoon instorten, als je bang bent maak je ongelukken.
Via allerlei Lido' s langs de kust, uiteindelijk om 18.00u na 130km in Cesenatico aangekomen. Dit is geen glamoureuze kust, maar een kust voor gewone mensen !
Ben nu in een Hotel aan het strand in de tweede lijn en zit nu op de boulevard een tagliatelle te eten met een glas witte wijn.
Morgen heb ik hier een rustdag genomen en als het mooi weer is ga ik even bijkomen op het strand van de Adriatische Zee.

1. Jan Bunnik:
    14 juni 2016
    Dat is wel een hele grote afstand Bert op één dag. Neem nu echt een rustdag morgen! Wij gaan naar Cingue Terre, voor morgen is hier beter weer voorspeld. Dat gunnen we jou als geen ander. Ciao!
  2. Mila Caffin:
    15 juni 2016
    Buongiorno Bert! Come va ?
    Ik heb je vanaf dag 1 gevolgd! Ik lees je reisverhalen met veel plezier, je schrijft ook leuk.
    Inderdaad soms fietst best wel een hele grote afstand op één dag. Je hebt nog 6 dagen te gaan, dus een rustdag is geen overbodige luxe. Neem op die dag een heerlijke maaltijd en een karafje wijn en een lekkere espresso na, want dat heb je welverdiend! Wel moet je me nog je rekeningnummer doormailen dan komt het helemaal goed. Vind het echt leuk als je het doet!
    Ga nu naar het atelier van Ingrid, verder werken aan het portret van mijn kleindochter.
    Groetjes Mila