20 juli Juilly - Parijs 38km

20 juli 2018 - Parijs, Frankrijk

20 juli Juilly – Parijs 38 km

Vannacht slecht geslapen in het vervallen klooster Le Ferme de l’Abbaye. Je zou toch verwachten dat je daar helemaal tot rust komt
Echter het bleek dat het stadje de aan en afvoer route van een niet aflatende stroom van stijgende vliegtuigen van de nabij gelegen AirPort Charles de Gaulle verwerkt.
Het was Daan al opgevallen dat ik erg gevoelig ben voor geluid😭
Na een prima ontbijt in de lichte regen rond 8.30 vertrokken. Na ongeveer 15 km vonden we het fietspad naar hartje Parijs.
Het fietspad loopt langs het kanaal -zeker in het begin- erg prettig en mooi om te fietsen.
Na ongeveer 3 uur fietsen stonden we ineens midden in Parijs. Na enig zoeken vonden wij al gauw ons hotel in de Avenue Secretan. We konden pas om 14.00u inchecken, dus zijn we even gaan wandelen naar Gard du Nord, ons vertrekstation as. Zondag.
Onderweg nog even een drankje genomen om onze aankomst te vieren en zitten/liggen nu op onze hotelkamer.
Straks pakken wij de fiets om op bezoek gaan bij Vivian, een vriendin van Simone. Waarschijnlijk gaan we een hapje eten en een paar foto’s maken bij de Eiffeltoren. Daar wonen zij dichtbij in de buurt.
De foto’s houden jullie nog te goed.
Hiermee is er een eind gekomen aan een bijzondere Fietsreis met mijn kleinzoon Daan. Het was soms voor beiden zwaar, echter we hebben er ons met vereende krachten doorheen geslagen.
De komende 2 dagen horen jullie nog wel van ons

1. Jeroen S:
    20 juli 2018
    Wat ongelofelijk leuk van jullie allebei dat jullie dit doen. Lijkt me geweldig. Lees de verhalen dan ook met veel plezier (die van Daan vind ik overigens iets beter). Goed blijven drinken he! Jeroen S.
  2. Piet Roling:
    20 juli 2018
    Geweldig Jullie plannetje geslaagd. Petje af zowel voor Opi (ook geen twintig meer) en voor Daan. Jullie hebben elkaar gestimuleerd en dan kom je op dit resultaat Chapeau !!!
  3. Miek & Rob:
    20 juli 2018
    Mooie prestatie van jullie, pete af.
  4. Piet:
    20 juli 2018
    Goed gedaan hoor!, waarschijnlijk heeft Daan vannacht geslapen. Geen gesnurk van Bert haha.

Super prestatie en zondag met de trein terug. Ook een leuk vooruitzicht..
    Dikke knuffel PietenPhyllis
  5. Thea Braat:
    20 juli 2018
    Goed dat jullie zonder problemen het doel bereikt hebben! Veel plezier in Parijs en heel veel groeten aan Vivian!
  6. Ellie:
    20 juli 2018
    Heel goed van jullie. Zonder problemen(misschien kleine) in Parijs aangekomen. Ik denk dat Simone met jullie meegefietst is.
  7. Wil en Theo:
    20 juli 2018
    Wat een knappe prestatie van jullie. En wat bijzonder toch zo'n lange, meerdaagse fietstocht van een opa en (oudste) kleinzoon. Heel leuk die dagelijkse verslagen. Alleen kreeg ik er wel erge dorst van ! Nog veel plezier in Parijs.
  8. Frans ohm:
    20 juli 2018
    Super Bert, en Daan natuurlijk. Opa met kleinzoon sportief op pad. Hoe mooi is dat. Er wachten vast nog meer kleinkinderen op zo iets bijzonders. Opi, houd vol.
  9. Marianne van Dijck:
    20 juli 2018
    hi Bert, ik kreeg van Ed Verschoor de link naar dit blog. Enig! ik heb alle verslagen gelezen en ervan genoten. jullie boffen met elkaar. en wat een leuke tocht, avontuurlijk ook.
    en terug? Gare du Nord met Tallys via Brussel naar huis?
  10. Peter:
    20 juli 2018
    Een prachtige prestatie van jullie allebei. Alle tegenslagen goed verwerkt en de achterblijvers van leuke verhalen voorzien. Zeker een tocht van opa en kleinzoon om nog lang over na te praten. Hoewel er dan ook wel wat visserslatijn bij zal komen. Nogmaals proficiat en een behouden thuiskomst.
  11. Jan en marianne:
    21 juli 2018
    Compliment voor Daan maar ook voor opi. Wat een prachtig plan was, is werkelijkheid geworden. Eeuwige band tussen Bert en zijn oudste kleinzoon.Proficiat.
  12. Selly:
    21 juli 2018
    Wat een koningen! Heel veel liefs voor Vief, x.
  13. Walter:
    21 juli 2018
    Gefeliciteerd mannen, jullie hebben je doel bereikt. En nu nog even genieten van Parijs.
    Zondag lekker relaxen in de trein en op je gemak samen napraten over de geweldige ervaring voor jullie beiden.
  14. Fred Severs:
    21 juli 2018
    Goed team, prima prestatie, jullie moeten samen in de business gaan...fijn weekend in Parijs gewenst. Wel pilsje verdiend....
  15. Wilma en Wim:
    21 juli 2018
    Geweldig jongens, chapeau. Wat is dit super om aan terug te denken.
    Twee zeer sportieve generaties.
    Lieve mannen voor straks welkom thuis en Bert tot ziens op de baan.