19 juli Blerancourt - Juilly

19 juli 2018 - Juilly, Frankrijk

19 juli Blerancourt – Juilly 80 km

Na een uitstekend ontbijt en goede nachtrust in Hostellerie Le Griffon, vertrokken wij rond 9.00uur naar Juilly. Omdat wij ongeveer 11 km van de officiële route waren afgeweken, hadden we geen zin meer om terug te fietsen naar de route volgens het boekje.
In een uitgebreid overleg is toch maar besloten om de fietscomputer de route te laten uitzoeken. Zelfs de eigenaar van het Hotel bemoeide zich, goed bedoeld met de route.
We reden op ons gemakje Blerancourt uit en na verloop van tijd moesten we veel klimmen en dalen door de oneindig verlaten dorpen. Deze keer was het een zeer afwisselende natuur met bossen, akkers en dorpen. Helaas was er in geen enkel dorp een bar of winkel aanwezig. Soms was er wel een, echter die ging dan weer om 16.00u open.
Wat is het toch heerlijk om met je spullen op de fiets te stappen en kijken hoe de route door de computer uitgerekend.
Helaas hebben wij door de gewijzigde route niet het kasteel van Pierrefonds kunnen bezoeken.
Het kasteel van Pierrefonds is bijna een soort sprookjeskasteel.
Nu wij overgeleverd waren aan de fietscomputer, heeft hij voor ons de zwaarste route berekend.
Hetgeen betekende dat wij weer de hele dag hebben geklommen en er geen eind aan kwam.
Ook vandaag was het in de namiddag weer 30 graden.
Om 15.00uur was het water op en heb ik aangebeld bij een zeer vriendelijk Frans echtpaar om de bidons te vullen. Na een vriendelijk afscheid konden wij met een gerust hart de route vervolgen.
De bedoeling was dat wij rond de 30km voor Parijs zouden stoppen voor een overnachting. Gisteravond nog een kamer besproken in een verwaarloosde klooster, maar wel heel apart. La Ferme de l’ abbaye is de naam.
Bij aankomst kregen wij een dubbele kamer, zodat wij ons niet voor de voeten lopen.
Bij de vraag aan de eigenaar waar wij konden eten, zei hij er dat geen restaurants waren.
Wel een supermarkt 300 meter verderop en hebben als een speer eten ingeslagen. Wel mochten wij de magnetron in de keuken gebruiken om het instant eten op te warmen.
Ons boodschappen lijstje voor vanavond.
-    2x 1,5 liter water
-    6 pruimen
-    2 perziken
-    2 cola
-    Baguette
Wij zijn begonnen met ons diner en hebben al aardig wat weggewerkt.
Morgen nog ongeveer 35 km naar Parijs.

1. Thea Braat:
    19 juli 2018
    Zo leren jullie iedere dag heel veel bij, en niet alleen op sportief gebied! Heeft Daan veel Frans bijgeleerd in de praktijk? Veel succes voor de laatste etappe naar Parijs!
  2. Lenneke:
    19 juli 2018
    Ik heb met veel plezier jullie reisverhalen gelezen! Succes morgen met de laatste kilometers naar Parijs!
  3. Frans ohm:
    19 juli 2018
    Jullie hebben het zo goed gedaan dat jullie zelfs eerder dan Tom Dumoulin in Paris aankomen. Wel een rondje over de Champs Elysée met eindsprint.
  4. Dries Braat:
    19 juli 2018
    Succes morgen voor laatste stukje naar Parijs!!!!
  5. Jan Berkelmans:
    19 juli 2018
    Kon door omstandigheden niet eerder reageren. Grote klasse om met deze hitte Parijs te halen, met de nodige ontberingen. Maar ja, ik had eigenlijk ook niet anders verwacht.
    Morgen heel veel plezier in Parijs, wellicht nog tijd om de Folies Bergère te bezoeken, of is Daan daar nog te jong voor? Goed terugreis en tot volgende week.
  6. Fons en Marieke:
    19 juli 2018
    Parijs komt in zicht. Super ! Jullie hebben genoten van de tocht; wij van jullie reisverhalen ! Volle bak morgen naar de meet zonder hongerklop!
  7. Thea Voermans:
    20 juli 2018
    Heel veel succes met de laatste etappe. Een geweldige prestatie van jullie allebei. Ik heb weer genoten van de verslagen.
  8. Carry en Joop:
    20 juli 2018
    Chapeau voor jullie beiden! Zeker in deze hitte een prachtige prestatie! Fiets volgende keer nog 300 km zuidelijker van Parijs en kom bij ons langs in Nouzerines (Creuse).
    Goede terugreis gewenst.
  9. Carry en Joop:
    20 juli 2018
    Wat een bijzondere en gedenkwaardige tocht zo samen. In deze hitte extra moeilijk lijkt ons. Maar jullie hebben het toch maar geflikt! Goede terugreis gewenst.
  10. Wilma en Wim:
    20 juli 2018
    Jongens wat is dit toch geweldig wat jullie doen,Met toch ook aardig wat ontberingen.
    Diepe buiging hoor. En Daan, volgend jaar weer met opi op stap? Leuk hoor zo samen.
    Nog sterkte de laatste kilometers naar Parijs.
    Geniet ze nog en een goede reis terug.
  11. Walter:
    20 juli 2018
    Geweldig, bijna in Parijs, jullie einddoel en dan maar even genieten van de sfeer in Parijs.
    Ik heb met plezier jullie verslagen gelezen en neem mijn petje voor jullie beiden af. Maar tevens heb ik steeds aan Omi gedacht, die thuis alles in haar eentje moet redden, dus ook voor Omi veel respect.