18 juli Laon -Blerancourt 50 km

18 juli 2018 - Blérancourt, Frankrijk

18 juli Laon- Blérancourt 50 km
Vannacht lekker geslapen en om half 8 gewekt door Opi. Hij heeft de zoldertrap maar net overleefd doordat hij weer een afwasteiltje naast het bed had staan. Ik hoorde van Opi nog dat hij een paar keer zijn dekens terug moest winnen en een paar keer een hand in zijn gezicht kreeg. Altijd gezellig zo’n tweepersoonsbed. We zijn de dag rustig gestart en bij de bakker ontbijt gehaald. Om een uur of 9 zijn we de stad uit gedaald en kwamen we in de welbekende graan-/ maïsomgeving, maar die was nu veel mooier door de omgelegen bossen en de ochtendzon in de rug. Zo bleef de tocht verder eigenlijk wel. We konden rustig aan doen want we hoefden maar 50 km vandaag. Voor ons een essentiële rustdag dus. Alleen bij een paar klims moesten we ons even inspannen en deed ieder even zijn eigen tempo. Opi’s conditie is trouwens al beter geworden want hij is geen een keer naar boven gewandeld. Om 2 uur kwamen we Blérancourt al binnengeracet. De eerste indruk van Blérancourt was ‘weer zo’n verlaten en oud Frans dorp’ en wij vreesden het ergste voor ons hotel. Maar toen we de hoek om gingen en op de Place Général kwamen zagen we al een prachtig kasteel en ons hotel ervoor. Prima hotel met lekker terras en uitzicht op dit Château de Blérancourt. De rest van de middag hebben we op de hotelkamer gelegen en wat gedronken op het terras. Vandaag waren we eindelijk eens fit genoeg om inkopen te doen en hebben ook meteen lekker wat fruit gekocht. Want fruit is goed voor fietser zoals wij, zegt Opi. Nu zitten we weer op het terras een drankje te doen en beginnen hier zo aan een menu.
Groetjes Daan

Ps. Totaal eens met dit verslag. Gr. Bert

1. Thea Braat:
    18 juli 2018
    Weer een leuk verslag Daan en heerlijk dat opi een goed hotel had uitgezocht! Zijn jullie intussen al over de helft? Groet uit Kamperland.
  2. Paul leistra:
    18 juli 2018
    Geweldige tocht en geweldige verhalen. Nog veel succes, heren!
  3. Dries Braat:
    18 juli 2018
    Klinkt heel gezellig. Enjoy!!!
  4. Thea Voermans:
    18 juli 2018
    Weer een leuk verslagDaan. Maar iets meer eerbied voor de conditie van opi hoor. Hij doet het toch maar,ik heb er respect voor.
  5. Wilma en Wim:
    18 juli 2018
    Weer een leuk verslag, Goed hoor Daan. Zo'n kleinzoon zo'n opa.
    Goed hoor jullie ervaringen.
    We volgen ze met veel plezier en bewondering.
  6. Miek & Rob:
    Bert en Daan
    Mooi en leuk om jullie verhalen te lezen. En petje af voor wat jullie samen doen. Succes verder 👍👍
  7. Walter:
    19 juli 2018
    Heerlijk even een dag met weinig kilometers en tijd om even rustig inkopen te doen en te relaxen. Zo te lezen zijn jullie goed op elkaar afgestemd en gaat alles naar wens. Het gaat nu ook aardig opschieten geloof ik. Succes voor jullie beiden.
  8. Maria Löbach:
    19 juli 2018
    Wat bijzonder toch dat jullie dit samen doen, Bert en Daan! Geniet van het schoons en elkaar!
  9. Selly:
    20 juli 2018
    Wat een mooi verhaal weer! Doe jij de bestellingen in het Frans Daan?
    Liefs voor jullie, X