15 juli Diest - Namen

15 juli 2018 - Namen, België

15 juli Diest – Namen 75 km

Gisteren om  22.00u naar bed gegaan na een vermoeiende dag en werden vanochtend om 6.30 wakker.
Was natuurlijk een beetje fris onder het van huis meegenomen laken, echter beter dan te warm .
Aangezien wij gisteren te laat arriveerden waren de winkels al dicht en hadden wij voor de ochtend een pak melk gekocht in de avondwinkel  om door de meegenomen muesli te doen.
In de trekkershut was niets om in te doen, dus hebben wij om de beurt een hap muesli en een slok melk genomen om daarna minuten te herkauwen.
Gelukkig was er wel een afwasteil om ’s nachts een plasje te doen, zodat ik niet naar buiten hoefde.
Volgens Daan schijn ik behoorlijk gesnurkt te hebben, echter zelf niks van gemerkt😷
We hadden niets meer te doen en zijn om 8.00uur vertrokken richting Namen.
Afgesproken dat wij alleen de route uit het boekje zouden gebruiken.
Na een hete dag fietsen door schitterende bossen en valleien over de Ravel route zijn we in Namen rond 15.00uur aangekomen.
Wij hebben een kamer in een jeugdherberg aan de Maas en kijken onder het genot van een biertje naar de finale. Straks weer even kijken waar wij een vette hap kunnen bemachtigen.
Zo’n fietstocht draait toch om routes, eten, slapen (en WIFI) en veel plassen🚴🏻🚴🏻.
De route fietsen vanuit het boekje is goed bevallen en als het heel ingewikkeld werd maakten we gebruik van het analytische vermogen van Daan.
P.s:
Namen is ontstaan als nederzetting aan de samenloop van de Sambre en de Maas. Op de vooruitstekende heuvel tussen de twee rivieren lag al in de tijd voor de komst van de Romeinen een nederzetting. Bovenop de heuvel, waar nu de citadel staat, vestigde zich de wereldlijke macht en liet de graaf van Namen zijn kasteel bouwen

1. Dries Braat:
    15 juli 2018
    Lekker hoor!! Even bijkomen bij finale. Heb je dit in pauze kunnen typen?
  2. Thea Voermans:
    15 juli 2018
    Hahaha dat is nu echt k(r)amperen. Heb wel te doen met de volgende gebruiker van het afwasteiltje. Goede reis morgen.
  3. Frans:
    15 juli 2018
    Heerlijk om je verhalen weer te lezen met die Bertse humor er in. En dat je nog tijd hebt je te verdiepen in waar bent.
    Erg benieuwd wanneer Daan een keer ongecensureerd aan het woord komt over zijn stoere opa.
    Succes verder mannen.
  4. Thea Braat:
    Stoere foto Daan!
  5. Jan en marianne:
    16 juli 2018
    Al goed op weg mannen. ik kan me goed inleven in jullie wielerleven, en heb een beetje heimwee. Gelukkig mooi weer en de temperaturen gaan gelukkig wat dalen. Veel succes verder en Daan had toch oordoppen moeten meenemen. Wij zijn net terug uit Noorwegen.
  6. Walter:
    16 juli 2018
    Bert, heb je een geschiedenisboekje van Belgie bij je? Wel leuk al die informatie en neem een paar plastic bekertjes mee, daar kan je ook in plassen. En straks naar het land van de jouw bekende stokbroden!
  7. Martin:
    16 juli 2018
    Geweldig om te lezen. In gedachte zie jullie al bezig, organiseren en zweten op de fiets. Voor mij is het ook leerzaam om de geschiedenis van de aangedane plaatsen te lezen. Ik ben nieuwsgierig wat volgende verslag wordt.