14 juli Heimbach - Aken 65km

14 juli 2019 - Aachen, Duitsland

Zowel Thijs als ik sliepen gisteren pas laat in. Waarschijnlijk door de zware fietstocht van totaal 9 1/2 uur en natuurlijk de emoties van de speciale kamer. Regelmatig moest ik denken aan al die martelwerktuigen, met name de zwepen die door de vrouw des huizes op mij neerdaalden. Uiteindelijk hebben we toch redelijk goed geslapen.

De eigenaren van het huis hebben het sportief opgevat (zie reacties) en hadden een uitstekend ontbijt verzorgd.

Rond 8.30uur vertrokken wij naar Aken langs de Obersee en daarna langs de Rur.Zoals gewoonlijk was het weer behoorlijk klimmen in de bossen langs de Rur. Toen wij uiteindelijk de doorsteek maakten naar de Ruruferradweg moesten wij geleidelijk naar 600 meter klimmen (8km) naar de hoogvlakte van de Eifel. Wij hadden net daarvoor een zware lunch genuttigd in een Bikercafe. Ik lift tijdens deze fietstocht mee met de eetgewoonten van Thijs, dus de beklimming viel niet mee. We hebben wel de hele middag op de lunch kunnen teren.

Wij vonden al gauw het laatste stukje Vennbahn en konden een uur gas geven omdat dit stukje Vennbahn gemiddeld 2% naar beneden loopt. Met een gemiddelde van 25 km arriveerden wij rond 16.00 bij de gereserveerde jeugdherberg in Aken.

Na de ervaring van gisteren moesten we toch wel even wennen aan de lichte kamer

In overleg met Thijs hebben wij besloten om morgenmiddag naar Maastricht te fietsen en daar ‘s-middags de trein naar Den Haag te nemen.

Wat mij opvalt dat Thijs steeds beter gaat klimmen en tegenslagen zonder morren accepteerde en omzet in positieve reacties👏

Dus morgen maken wij nog een verslag

1. Thea Braat:
    14 juli 2019
    Knap dat jullie het zo volhouden. Succes met de laatste loodjes!
  2. Dries Braat:
    14 juli 2019
    Lekker hoor!! Gezellig dat jullie morgen weer thuis zijn. Ontvangst staat klaar!!
  3. Jan en marianne:
    Een grote PET af voor Bert en vol bewondering voor Thijs
  4. Peter:
    14 juli 2019
    Geweldig gedaan naar zo'n woelige nacht. Petje af voor beide en rij morgen voorzichtig naar Maastricht. Fijne treinreis en heerlijk slapen in je eigen bed.
  5. Fons en Marieke:
    14 juli 2019
    Fijn dat jullie zo genoten hebben van die prachtige Vennbahn en de mooie Eifel met soms lange stukken waar het lijkt of het plat is maar je het gevoel hebt dat er iemand aan je fiets hangt. Heb nog een mooie avond samen in Aken.
  6. Wilma en Wim:
    15 juli 2019
    lve doorzetters. Wat hebben we genoten van jullie verhalen en belevingen. Wat een doorzettingsvermogen allebei. Super dat je dit als opi en kleinzoon kan doen.
    Geniet nog van de laatste dag. En voor straks welkom thuis in jullie eigen vertrouwde bed.
    Bert tot ziens op de baan. (andere spieren belasten) en Thijs nogmaals chapeau, je bent een kanjer
  7. Walter:
    15 juli 2019
    Super dat het allemaal is gelukt, voor zowel jou Bert als voor Thijs. En nu een goede thuisreis gewenst.