3 weken voor vertrek

10 mei 2016 - Voorburg, Nederland

Afgelopen maand (april) weinig extra geoefend. Het weer was voor de tijd van het jaar erg slecht. In mijn eentje in slecht weer oefenen heb ik niet zo'n zin in. Uiteraard zoveel mogelijk elke zondag gefietst met de fietsclub.

Zaterdag weer teruggekeerd van een korte vakantie met de familie uit Zuid Frankrijk. Ik heb daar nog een fiets kunnen huren en lekker in de warmte het kunnen klimmen.

Deze week nog even de fiets na laten kijken. Nog een paar weken oefenen en dan is het zo ver. Wel spannend, echter na zoveel voorbereiding ben ik blij dat ik weg kan.

Zelf denk je dat je voorbereiding nooit genoeg is, gezien de zwaarte van de route. Wel belangrijk is, dat je weet dat eerdere fietstochten ook succesvol zijn afgerond.

Dus daar houdt ik mij maar aan vast!

Donderdagochtend 2 juni vertrek ik vanaf Centraal Station Den Haag naar Basel via Venlo en Dusseldorf.

In het volgende verslag zullen jullie mijn ervaringen van de 1e dag kunnen lezen.

1. Miek & Rob:
    11 mei 2016
    Bert, alvast veel succes met deze fietstocht. Rob
  2. Piet:
    11 mei 2016
    Succes Bert, hopelijk kunnen we je volgen op Sicilie ( 7 juni a.s.) maar dan ben je alweer een paar dagen onderweg
  3. Jan van Zelderen:
    Heel veel succes Bert.
    '65plussers', kunnen er wat van!
  4. Peter:
    11 mei 2016
    Bert heel veel succes en veilige kilometers
  5. Jan Bunnik:
    11 mei 2016
    Bert, als trouwe fans gaan we je reis natuurlijk volgen, zo goed dat kan. Wij zelf vertrekken eind mei richting Italië maar de wifi-verbindingen worden enkel maar beter, ook voor jou onderweg en je contacten met het thuisfront, is dat een geruststellende gedachte. Pas op onderweg, geniet er ook van. We kijken alvast uit naar een behouden terugkomst waarbij we graag, met Ellie, weer het glas zullen heffen. Een goeie reis!

Hartelijke groeten, Jan & Walter
  6. Abri Van Es:
    11 mei 2016
    Heerlijk vooruitzicht om weer te kunnen gaan fietsen naar deze mooie streken.
    Routine heb je genoeg,maartoch veel sterkte(bon courage) en geluk.
  7. Maria Löbach:
    11 mei 2016
    Komt goed, Bert, geen zorgen over wat minder oefentochtjes, want de vakantie metde familie is voedsel voor de mentale conditie en die is ook belangrijk. Liefs van mij
  8. Thea Voermans:
    11 mei 2016
    Bert, ik heb bewondering voor je dat je weer een nieuw fiets avontuur aangaat. Het valt toch niet mee om iedere keer weer zo'n conditie op te bouwen. Veel fietsplezier en vooral een veilige thuiskomst, daar is het thuisfront ook heel erg blij mee.Groet Thea
  9. Martin:
    Dag Bert,
    Rita en ik wensen je heel veel sterkte en weinig lekke banden toe op je fietstocht naar Rome. Onze bewondering voor je doorzettingsvermogen blijft onveranderd groot.
    Heel veel suces gewenst en we hopen je weer gezond terug te zien op de Via Verdi.
    Hartelijke groeten
    Rita en Martin
  10. Manon, Guido, Bram, Oli4 en Kiki:
    Het gaat je lukken Opi !
  11. Martin:
    12 mei 2016
    Ja Bert zulke trouwe fans (die in je geloven) heb je nodig voor het "moraal".
  12. Wilma en Wim:
    12 mei 2016
    Super wat weer gaat doen. We volgen je natuurlijk weer.
    Hou de voeten op de pendalen. en veel succes en geniet onder weg
  13. Ed Verschoor:
    27 mei 2016
    Bert, ik wens jou een hele fijne fietstocht, ben wel een beetje jaloers want dit staat ook nog op mijn to-do lijst.
    Stuur maar een foto als je bovenop een berg staat.(Geen optische illusie natuurlijk)
    Veel succes en veel plezier.

Ed Verschoor
  14. Carry en Joop:
    29 mei 2016
    We weten dat er tijdens de tocht moeilijke momenten zullen zijn maar de voldoening zal weer groot zijn als je ‘s avonds na de douche met een stuk brood, een regionaal kaasje en lekker wijntje denkt “ziezo dat heb ik vandaag toch mooi weer gelapt. Veel succes Bert.
    We gaan je volgen!
  15. Martin:
    1 juni 2016
    Hallo Bert,
    Morgen gaat het gebeuren, de grote fietstocht van Basel naar Rome. Wat een uitdaging. Na de serieuze voorberieding van je gaat het zeker lukken.
    Rita en ik wensen je veel geluk maar bovendien een geweldige ervaring. Wij gaan er vanuit dat we je weer gezond en gelukkig terug zien in Voorburg.
    We gaan je zeker volgen.
  16. Ellie:
    Beste Volgers,
    Allemaal bedankt voor jullie mailtjes.
    Ik zit nu in de trein naar Basel ( via Venlo en Düsseldorf ).
    Gr.Bert
  17. Abri Van Es:
    2 juni 2016
    Bert,veel sterkte in de komenden weken.In gedachten volgen wij je
    Yvonne en Abri
  18. Piet:
    He Bert,

Hoop dat je bespaart blijft van het slechte weer..en succes.
  19. Jan Bunnik:
    2 juni 2016
    Veel succes Bert. Hartelijke groeten vanaf het Lago Maggiore.