Trainen

8 april 2016 - Voorburg, Nederland

Vanaf januari heb ik veel kunnen oefenen. De weersomstandigheden waren redelijk tot goed. Inmiddels heel Zuid Holland gezien. Belangrijk tijdens het oefenen is dat je een doel hebt. Zo ben ik een keer naar een nicht van Ellie op Kaageiland gefietst. Ook ben ik naar een vriendin  van Simone in Amsterdam geweest en hier en daar wat aan georganiseerde  fietstochten meegedaan

Elke Zondag en een doordeweekse dag gemiddeld 70 km kunnen fietsen. Begin januari wel een gescheurde spier in mijn dijbeen opgelopen waardoor ik zeker 3 weken niet heb kunnen fietsen. Vanaf maart ben ik weer elke Zondag aan het oefenen met de fietsclub.

Ook heb ik meegedaan met de Omloop van Zandvoort, een tocht van 80 km. Nu het de komende periode beter weer wordt, is het een stuk plezieriger om te fietsen.

Sinds begin Januari 1200km geoefend

Binnenkort maar eens met volle bepakking gaan oefenen in de duinen om mij voor te bereiden op de beklimmingen in de Alpen en de Apennijnen.

Klimconditie krijg je hier niet van, echter het gaat om het gevoel.

Mijn ervaring is dat je klimconditie pas krijgt gedurende de fietstocht.

Inmiddels ook een donzen slaapzak aangeschaft, zodat ik geen kou hoeft te lijden zoals tijdens mijn fietstocht door de Ardennen vorig jaar.

Verder heb ik op dit moment weinig tijd voor mijn andere hobby's, zoals Golfen en Beeldhouwen. Ik heb ik tenslotte ook nog 6 kleinkinderen die zo nu en dan wat aandacht vragen.

Daarnaast werk ik ook nog 3 dagen bij een uitzendbureau, dus zo nu en dan is het wel passen en meten. Zo lang de conditie goed is en je voelt je gezond is dat allemaal makkelijk op te brengen.

Eind van deze maand gaan we met de hele familie weer naar Zuid Frankrijk en neem dan 10 dagen rust. Hierna nog 3 weken voorbereiding en dan kan mijn pelgrimstocht naar Rome beginnen.

Over een maand meld ik mij weer over de voortgang van mijn trainingen.

1. Manon Stollenwerck-van Batenburg:
    8 april 2016
    Heel goed pap!
    Zet 'm op!
  2. Frans:
    8 april 2016
    In wezen weet ik wel hoe actief je bent, maar als ik al jouw activiteiten zo bij elkaar zie krijg ik nog meer bewondering voor de actieve manier waarmee je door het leven gaat en vergeef ik je gemakkelijker dat je je golf(maatjes) een beetje minder aandacht geeft.
  3. Peter:
    9 april 2016
    Hoi Bert, ik begrijp dat je met al deze bezigheden heden geen tijd hebt om de mooie golfsport te beleven. Maar om je pelgrimstocht naar Rome te maken zul je veel moeten oefenen. Veel succes en heb veel bewondering voor je doorzettingsvermogen.
  4. Martin:
    9 april 2016
    Beste Bert, wij hebben veel respect voor je inzet en doorzettingsvermogen en hopen dat je o.b.v. je geleverde arbeid een mooie tocht naar Rome gaat maken.
    Rita en Martin
  5. Walter:
    Hoi Bert,
    Goed om te horen dat je zo getraind hebt, vandaar dat ik je zo weinig zie. En dan ook nog helemaal fietsen naar een nicht op Kaageiland, ik wist niet dat daar ook nichten wonen.
    We gaan gauw afspreken voordat wij allemaal met vakantie zijn.
    Groet, ook aan Ellie,
    Walter
  6. Ellie:
    Hallo,
    Bedankt voor jullie reactie.
    Ik ga mijn best doen en hou jullie natuurlijk op de hoogte van de voorbereidingen.
    Gr. Bert
  7. Mila Caffin:
    Dag Bert,
    Wat stoer en sportief! Veel trainen moet natuurlijk ook, als je dit jaar naar Rome gaat.
    Tja nu begrijp ik ook waarom we je niet meer zien bij Ingrid. De laatste keer dat ik je sprak zei je dat je snel zou komen beeldhouwen. Als je even tijd hebt is het ook leuk als je even langs komt voor een kopje koffie. In ieder geval een fijne vakantie en tot horens
    Mila
  8. Ellie:
    Dag Mila,
    Leuk een reactie van je te ontvangen. Natuurlijk kom ik gauw een kop koffie of wijntje drinken.
    Gr. Bert
  9. Maria Löbach:
    Hallo stoere Bert,

We zijn al zo gewend aan jouw sportieve inspanningen en goede voorbereidingen voor je pelgrimstochten, dat het gewoon lijkt. Dat is het natuurlijk helemaal niet. Je inspiratie haal je uit je motieven en die zijn mooi. Ik bewonder je en blijf je volgen. Succes!
  10. Jan en marianne:
    10 april 2016
    Oké Bert, de basis is er, de scherpte komt later en het pieken bewaar je voor de tocht.
    Succes, het mooie weer komt eraan.
    Groeten, Jan
  11. Manon, Guido, Bram, Oli4 en Kiki:
    Zet hem op opi !!!
  12. Abri Van Es:
    11 april 2016
    Om je tocht naar Rome succesvol te maken,zou ik mijn fiets,de slaapzak ed maar door een priester laten zegenen,baat het niet,dan schaadt het niet.
    Bewondering voor jouw prestaties en veel plezier op vacantie.
    Yvonne en Abri van Es
  13. Fred Severs:
    24 april 2016
    Hola Bert, iets verlaat mijn reactie.... de zuidpoolstreek heeft weinig
    communicatie te bieden.
    We kennen je, niet zeuren maar doen..zo ook de training, je bent
    op schema, zal altijd zo zijn. Fiets ook nog even langs Zeist, de betere koffie..
    Alll the best, see you Fred en Maria
  14. Ellie: