Dag 1

2 juni 2016 - Bazel, Zwitserland

Donderdag 2 juni 2016 Den Haag - Basel 18km

Afscheid  genomen van Ellie en rond half zes met de fiets naar het station gereden.
Op Centraal Station de trein genomen van 5.55u. Ik was 1 van de weinigen met een fiets, dus kon de fiets overal neerzetten.
Wat schetst mijn verbazing bij het uitstappen in Venlo, de conducteur die de dienst overnam, moest zo nodig een opmerking maken over het feit dat er geen fietsen in het spitsuur meegenomen mogen worden. Ik riep nog dat zijn collega die mijn kaartjes controleerde, er niets van gezegd had. Zijn antwoord was " heb ik niets mee te maken"".
Treinkaartjes notabene bij de Treinreiswinkel besteld en voor de fiets ook nog betaald.
Zo dat ben ik even kwijt, naarmate de dagen vorderen zal het irritatievermogen wel snel afnemen.
De dagtrein naar Basel is veel harder werken dan de nachttrein. Je wordt constant naar een andere treincoupé verwezen, omdat de overstap zo kort is, storm je de eerste de beste coupe binnen.Twee keer het perron opgestuurd met alle bagage en de stress dat de trein vertrekt.
De dagtrein heeft wel het grote voordeel, dat je onderweg nog eens wat ziet.
Bij aankomst op het station in Basel direct naar de camping gereden met behulp van mijn Fietscomputer.
Omdat ik dacht dat het ging regenen,heb ik heel snel de tent opgezet. Wat ik helaas niet in de gaten had, dat ik zeker een kwartier met mijn helm heb rondgelopen.
Moet wel vreemd gezicht zijn geweest. Mensen deden wel wat afstandelijk in het begin en keken mij vreemd aan.
Zal wel verbeelding geweest zijn.
In ieder geval staat het tentje, matrasje en kussen opgeblazen, mijn lekkere donzen dekbedden uitgeklopt, 2 biertjes gehaald en straks even douchen.
Ik denk dat ik vanavond maar even de voorraad ga aanspreken en een eenvoudige spaghetti ga maken. Spaghetti "A la less is more"
Verder nog niet zo veel te melden. Moet even warm lopen.

1. Frans:
    2 juni 2016
    Noodvoorraad nu al aanbreken? Er komen nog barre tijden hoor! Hoe moet dat als je in de sneeuw komt vast te zitten op zo'n bergpas?
  2. Ans:
    2 juni 2016
    De kop is eraf! Hoop dat je wat beter weer hebt dan wij hier in Holland.
    Goede reis verder!
  3. Dries Braat:
    2 juni 2016
    Super Bert! Je bent in ieder geval in Basel aangekomen. Op naar Roma! We volgen je natuurlijk. Jongens willen graag keertje met je Face-timen.
    Fiets ze!!
  4. Selly:
    3 juni 2016
    Hoi Bert, staat je goed juist, die helm! Succes met dit spannende avontuur. Kleine omweg via madame Gacond is ook nog een idee. X
  5. Leonie:
    3 juni 2016
    Hi Bert, ik hoop dat je naar wat beter weer toe fietst, hier is het
    somber en nattig.
    Leonie
    Ps was de spaghetti lekker?
  6. Jan Berkelmans:
    3 juni 2016
    Zo zie ja maar weer: "Fijn met de trein!" Oftewel Lul de Behangers kom je overal tegen.
    Bert, rustig aan met dat bier. Laat dat bier drinken maar aan mij over, dan kun jij de kilometers voor je rekening nemen! Bert, (om met de woorden van Van Gaal te spreken: "Let them smell a poepie over there".
  7. Jan en marianne:
    3 juni 2016
    Oké Bert, de eerste hindernis is genomen. Je hebt nu een echt navigatieapparaat, dus dat moet goed gaan. Ik wens je veel succes en zorg dat je snel in Italië komt, daar is het echt Spanje-weer.
  8. Piet Roling:
    3 juni 2016
    Als ik het zo lees kan je beter fietsen dan treinen.
    De kop is eraf dus vanaf nu kan je je eigen tempo bepalen.
    veel succes.
  9. Wilma en Wim:
    Hoi Kanjer Bert.
    Goed hoor, kop eraf en nu maar verder trappen.
    Heel veel succes en op naar de paus. En maak je niet kwaad zonde van je energie.
    We blijven je volgen