Dag 3

1 september 2015 - Vianden, Luxemburg

Weiswampach - Vianden 55 km

Ik dank jullie voor alle leuke reacties op deze  Reisblog, geweldig!!!!

Prima geslapen en zit nu te wachten tot de regen voorbij is. Een beetje regen is niet erg, maar nu regent het flink door.

Met de heuvels rondom weet je het toch nooit, om 9 uur zou het minder worden.

Ik ga nu de tassen pakken, afrekenen en wachten tot ik kan vertrekken.

De route net nog even nagekeken en het blijkt dat ik maar 10km van de officiële Benjaminse route verwijderd ben.

Ik fiets van hieruit naar Sevenig, Duitsland om de route weer op te pakken en vervolgens naar Vianden te fietsen

Vanochtend toch nog even in de receptie gebleven totdat de ergste regen voorbij.
Daar ontmoette ik een dame uit Amsterdam die een korte fietsreis maakte vanuit Maastricht en nu weer op de terugweg was.
Samen even mijn route doorgenomen en kwamen tot de conclusie, dat indien ik mijn Benjaminse route weer wilde vervolgen een behoorlijke klimpartij voor de boeg had.
Uiteindelijk om 11.00uur vertrokken in de regen richting Vianden.
Bij mijn eerste klim kwam ik direct al in de middle of nowhere een kapelletje tegen waar ik een kaarsje heb aangestoken. Zodra ik mijn adapter weer heb aangeschaft zal ik de foto op de blog zetten. Aangekomen in Ouren nog wat boodschappen gedaan bij een supermarkt, die ook visspullen verkoopt. Gesproken met de eigenaresse en zei dat veel Nederlanders speciaal daar werkhengels en accessoires kopen.

Nog even overwogen om een regenjas te kopen, omdat ik drijfnat was. Echter de eigenaresserade mij dit omdat dit soort visjacks niet ademen!
Om weer op de route te komen moest ik een zware klim overwinnen.
In de regen over 2 km zeker een uur gedaan. Dat komt omdat het meeste van het traject heb gelopen en 16kg naar boven heb moeten duwen.
Rond 14.30 werd het gelukkig weer wat droger en kon ik heerlijk genieten van de tocht langs de Our met klimpercentage van 4 a 5 procent. Dat is natuurlijk geen probleem.
De route volgt, in de richting Vianden, de loop van de rivier de Our en is al een stuk breder geworden. Aan weerszijden zijn de damwanden inmiddels duidelijk hoger geworden.
Op veel plekken zie ik nu wel campings langs het water.
Bekend in Vianden is imposante kasteel, dat opdoemt als je Vianden binnen rijdt. Het kasteel was vroeger van de Oranjes, vandaar dat Vianden heel erg in trek is bij Nederlanders.
Ik zit nu op een camping langs de Our in Vianden. Meerdere kampeerders ontmoet waaronder Suzanne uit Nederland. Zij loopt in haar eentje naar Nice.
Samen hebben we biertje gedronken en wat pasta gegeten in een plaatselijk restaurant.
Morgen richting St. Hubert

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Maria Löbach:
    1 september 2015
    Een goede reisdag, Bert. De Benjaminse route: nooit van gehoord en het klinkt of het peanuts is, maar dat zal niet.....
    Anyway: we denken aan je. Lfs, Maria
  2. Leonie:
    1 september 2015
    Goedemorgen zonder zorgen, die regen zal vast ophouden.
    Follow you!
    Leonie
  3. Wilma en Wim:
    1 september 2015
    Goede morgen dappere fietser.
    Wij hopen dat het weer beter wordt.
    In ieder geval succes en we blijven met je meeleven
  4. Martin:
    1 september 2015
    Hoi Bert, We duimen voor je dat je het vandaag droog houdt. Hopelijk is de Benjaminsroute goed bewegwijzerd en hoef je niet af te gaan op de locale tomtom'ers.Hart gr Martin
  5. Mr. Lucas:
    1 september 2015
    Hey opi, ik hoop dat de regen snel voorbij is gegaan. Ik vind het leuk om je blogs te lezen, dan mis ik je iets minder . Let goed op jezelf! Groetjes van je lievelings kleinzoon mr. Lucas #
  6. Dries Braat:
    1 september 2015
    Ha Bert, hopelijk nog lekker droog gefietst vandaag. Nu nat van het zweet zeker! 12%?? Dat is echt te hoog voor je
    Benieuwd naar nog meer mooie verhalen. Fiets ze!! Dries
  7. Abri Van Es:
    2 september 2015
    Je hebt al heel wat inspanning moeten leveren,maar ik bemerk dat jij je niet snel uit het veld laat slaan.
    Geniet van de mooie dingen en vergeet het natte.
    Goeie reis verder,Bert
  8. 2 september 2015
    Lief die reactie van je kleinzoon.
    Els
  9. 2 september 2015
    Je lijkt wel een boetedoenende monnik.
    Golfen veel leuker. Was vandaag steengoed!
    Els
  10. Martin:
    2 september 2015
    Wat een ontberingen. Hoe houdt een mens dit vol. Doorzettingsvermogen kan je niet ontzegt worden. Petje af voor Bert.
    Hart Gr Martin
  11. Ellie:
    hallo Mr. Lucas ,
    Alles gaat goed. Inmiddels is het weer beter en fiets ik door heel mooie gebieden. Tot gauw.
    Doe je je broers ook de groeten
    Opi
  12. Aadentrudy:
    Hoi Bert,
    Aad denkt er over na om volgend jaar met je mee te fietsen.
  13. Wilma en Wim:
    3 september 2015
    We volgen je vol bewondering, dapper hoor.
    Wat een kanjers zijn je kleinkinderen, geeft extra moet om door te fietsen