Dag 10

8 september 2015 - Bazel, Zwitserland

Vanochtend weer vroeg uit de veren na een koude nacht. Nog even gezellig gepraat met de Fransen en Australiërs en allerlei technische zaken uitgewisseld over de fietsen en het materiaal. De grootste indruk op de Australiërs was toch het super lichtgewicht stoeltje van 800gr.

De Australiërs zijn 3 maanden door Europa aan het fietsen en hopen over 2 weken in Utrecht aan te komen voor een bezoek aan vrienden.

Ze gaan gelijk een stoeltje aanschaffen en een super fietspomp.

Na allerlei uitwisseling van routes etc. ben ik naar Bazel gereden en heb daar de Kathedraal bezocht en een kaarsje aangestoken namens Maria voor Simome.

Het is niet de MARIA, maar Maria Lobach een goede vriendin van ons. Ik werd ontvangen door een zeer vriendelijke hostess die met mij mee liep voor het stempel im mijn Pelgrimspaspoort. Net zoals onze Maria was zij zeer geïnteresseerd in mijn reis en het doel.

Verder nog door de stad gefietst en enkele mooie gebouwen bekeken. Echter om de een of andere redenen heb ik niet veel met Bazel. Het maakt op mij een beetje een kille indruk met weinig sfeer.

Het is allemaal een beetje verwarrend. Je loopt over een brug, dan ben je in Duitsland en hierna ga je door de douane en dan ben je in Zwitserland. Misschien werkt dat ook niet bevordelijk voor de sfeer.

Nog even boodschappen gedaan in Duitsland en ik ben nu mijn fiets aan het laden om dezelfde route weer terug  te fietsen naar het schitterende treinstation van Bazel.

Mijn trein vertrekt om 22.15 en niet 10.00u zoals ik mijn verslag van gisteren suggereerde.

1. Martin:
    8 september 2015
    Hoi Bert, gefeliciteerd, je hebt het weer geflikt. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Onder genot van een goed glas witte wijn kunnen we dat bespreken bij Leeuwenbergh. Een fijne terugreis gewenst met hopelijk de kans om een beetje te slapen. Hart Gr Martin
  2. Jan van Zelderen:
    8 september 2015
    De volgende keer dus een Fiets mét een stoeltje Bert.
    Dat spaart weer een zwaar zadel uit!

Heel veel Fietsplezier, met leuke ontmoetingen!
  3. Jan en marijke:
    8 september 2015
    Beste Bert, gefeliciteerd alweer met deze geweldige prestatie, goede reis terug en we spreken elkaar.
    Gr.
    Jan en Marijke
  4. Heleen Campagne:
    Gefeliciteerd Bert!
    Zie je wel weer in de via.
  5. Mieke:
    8 september 2015
    Bert je hebt het weer gehaald geweldig goede reis terug Groetjes mieke
  6. Paul leistra:
    Goede reis terug, Bert
  7. Abri Van Es:
    8 september 2015
    Je kunt tevreden zijn.tijdschema en doel gerealiseerd

Goeie terugreis abri van es
  8. Maria Löbach:
    8 september 2015
    Nee Basel is geen vriendelijke stad, daar ben ik het helemaal,mee eens. Maar....goed om op de trein te stappen en huiswaarts te keren. Heel fijn dat je een kaarsje namens mij hebt opgestoken voor Simone, dat voelt goed.
    Lekker slapen en morgen in Ellies armen je hebt het gedaan!!.
  9. Paul Deen:
    8 september 2015
    Bert wat ontzettend leuk om je blog te lezen.
    Je had schrijver moeten worden.
    Maar respect voor wat je weg fietst.
  10. Paul Deen:
    Bert, het bericht op dag 10 met mijn naam
    komt niet van mijn hand.
    Deze komt van vrouw lief Margriet.
    Dus Bert, de groetjes van Margriet.
  11. Miek & Rob:
    9 september 2015
    Bert gefeliciteerd. Mooi dat je ook deze fietstocht weer hebt volbracht . Groetjes, Rob
  12. Piet:
    9 september 2015
    Goed gedaan Bert, lekker de trein in naar huis.
    Ellie zal wel bang zijn!!!!
  13. Piet:
    9 september 2015
    Yeah supertrots op jou Bert! We horen graag de rest van jouw verhalen. Dikke knuffel xx
  14. Carry en Joop:
    9 september 2015
    Succes Bert. Pas goed op jezelf.
    We blijven je volgen.
  15. Wilma en Wim:
    10 september 2015
    Gefeliciteerd met je super prestatie.
    Nu weer lekker naar het vertrouwde warme plekje thuis.
    We zien je wel weer op de baan.

goede reis terug