12e dag Santiago de Compostela

24 mei 2023 - Santiago de Compostela, Spanje

Gisteren heerlijk Tapas gegegeten met een paar glazen Vino Blanco. Vanmorgen na het ontbijt mijn credential opgehaald bij het pelgrimskantoor ( zie foto)

Terugkijkend op de reis onderstaand een aantal conclusies.

- Jammer dat Thijs na 5 dagen naar huis moest ivm problemen knie. Desondanks hebben wij het heel gezellig gehad en leuke interessante gesprekken gevoerd.

- wellicht dat de dagafstanden wat korter hadden gekund.

- 20 uur in een bus zitten is niks voor mij

- voortaan toch voorbereiden op slecht weer. Op de beklimming van de Ibaneta merkten we dat we te weinig warme kleding bij ons hadden.

- De eerste 5 dagen hebben wij helaas onder slechte omstandigheden moeten fietsen. Toen Thijs naar huis ging, werd het iets beter.

- mijn conditie was deze reis prima, echter spierkracht neemt wel af. Daarvoor had ik op belangrijke momenten hulp van mijn ebike

- wat deze reis weer opviel, dat er ontzettend aardige mensen zijn. Dat komt wellicht dat ik 14 dagen het nieuws niet heb gevolgd. Hieruit blijkt dat je ontzettend beïnvloed wordt door de buitenwereld.

Dat ik in goede gezondheid ben aangekomen en weinig problemen onderweg heb ondervonden. Behalve het moment dat ik mijn portemonnee kwijt was. Dat was gelukkig snel hersteld.

- En niet te vergeten, dat ik na 12 jaar Simone kan herinneren in de imposante kathedraal van Santiago de Compostela. Op dit moment ben ik aanwezig bij dienst.

Tot slot wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor de interesse in mijn dagelijkse verhaaltjes.

Gr. Bert

1. Mieke:
    Goede reis terug✈️✈️
  2. Charlotte:
    Geweldig Bert, zeer indrukwekkend en kijken ernaar uit je weer in NL te zien 🥰
  3. Thea Braat:
    24 mei 2023
    Dat was een mooie afsluiting van de reis Bert!
    Goede thuisreis gewenst!
  4. Fred:
    24 mei 2023
    Dank Bert, prima gedaan en je hebt ons ook leuk bezig gehouden..ik koop ook een Ebike, voor omstreek zeist. Prachtige kathedraal daar trouwens..goede tetugreis😇
  5. Jan en marianne:
    24 mei 2023
    Eind goed, al goed. Prachtige ervaring , En Bert, ik durf het haast niet te vragen, heb je alweer nieuwe plannen ? Tot ziens en het ga je goed.
  6. Klaas van Batenburg:
    Mooie reisverhalen.
    Goede reis terug
  7. Walter:
    24 mei 2023
    Proficiat Bert, het is je weer gelukt, je doel bereikt.
    Leuk elke dag je verslag te lezen en nu op naar Elly.
    Goede thuisreis en tot ziens.
  8. Dries Braat:
    24 mei 2023
    Mooi verhaal Bert! Simone en alle anderen zijn trots op je!!
  9. Ed Verschoor:
    24 mei 2023
    Geweldige prestatie Bert !
    bedankt voor de fijne verhalen, je hebt het toch maar weer volbracht, hulde daarvoor. Goede reis terug en tot ziens.
  10. Piet:
    24 mei 2023
    Gefeliciteerd Bert, voorlopig knijs je het nog.
    We zien je wel weer in Den Haag.
  11. Jan en marijke:
    24 mei 2023
    Fantastisch goede reis terug.
  12. Jos Berlijn:
    24 mei 2023
    ik voel 'm al aankomen. Wij gaan jouw daar weer terugzien in Santiago. Goede reis. Gr.,
  13. Frans:
    24 mei 2023
    Een uitgebreide en eerlijke terugblik Bert. Ik ben benieuwd hoe je vooruit gaat blikken.
    Goede reis terug.
  14. Fons en Marieke:
    We bewonderen je Bert. Klasse prestatie. Kom goed thuis. 🍀👍
  15. Wil en Theo:
    24 mei 2023
    Wat een prestatie weer, Bert. Proficiat. En dat, helaas voor Jou en Thijs, grotendeels in je eentje hoewel.... Sterk vermoeden dat Simone als beschermengel al die dagen met je is meegereisd/over jou heeft gewaakt. Goede terugreis en tot gauw !
  16. Joop van Batenburg:
    25 mei 2023
    Goed gedaan Bert, we zijn trots op je. En bedankt voor de onderhoudende verslagen. Goede reis terug en ik zie je hier wel weer op de fiets!
  17. W. La haye:
    25 mei 2023
    Goede reis terug bert
  18. Abri Van Es:
    26 mei 2023
    Gefeliciteert met deze prestatie en Elly bedankt voor de verslaggeving